Problemer med echo et id...

Tags:    php

Hej alle,

Jeg er ved at få grå hår over php. Jeg er forholdsvis nybegynder, men har før fået gæstebog, login osv til at virke.

Jeg er ved at lave et mindre projekt i skolen, hjemmeside: http://www.madtech.dk/silentmedia

Men nu er jeg begyndt at inkludere tekst til undersider via php i stedet for at kopiere hele index-filen med design igen og igen og så driller alt login osv.

Under forum på førnævnte hjemmeside er der en "edit" button, hvor formen sender videre til en forum_rediger.php, men nu kan den ikke echo indhold fra indlæg længere.

Før hed linket fra rediger:
<a href="blog_rediger.php?blog=<? echo $blog[0]; ?>">Rediger</a> (http://www.madtech.dk/blog/blog.php )

Nu skrives alle links på denne vis: index.php?site=home, hvor home er lig med den side den skal hente indhold fra. Så derfor ville jeg mene den nye kode skulle hedde følgende:

<a href="forum.php?site=forum_rediger?forum=<? echo $forum[0]; ?>">Edit</a>

Men den echo'er ikke længere indholdet, men stiller fint videre til siden...

Håber nogen er elskværdige nok til at komme med en løsning på dette problem.

På forhånd mange tak.

Indlæg senest redigeret d. 04.10.2008 10:36 af Bruger #14235
6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
umiddelbart fremgår det, efter lidt research, at du ikke kan bruge '?' til at indikere hver eneste "get variabel/information" fra urlen, så det du skal gøre for at kunne have flere informationer er at benytte '&' imellem dem.
så:
<a href="forum.php?site=forum_rediger?forum=<? echo $forum[0]; ?>">Edit</a>
bliver til:
<a href="forum.php?site=forum_rediger&forum=<? echo $forum[0]; ?>">Edit</a>

og du henter bare oplysningerne som normalt fra, site og forum :)

Hej runix,