Hejsa,
jeg har nu bakset med et problem et stykke tid, uden at jeg kan finde en løsning selv.
Jeg har en side, der sender en pænt lang mail afsted (html). Når jeg åbner mailen i Outlook er der små fejl i den, som en enkelt celles baggrundsfarve er væk, lidt formattering er smuttet hist og pist, og en celles indhold er forskubbet (helt ud af tabellen).
Jeg har prøvet med lidt forskelligt fra diverse sites, men i og med jeg ikke kender til kodning i dybden kommer jeg ikke rigtig videre.
Når jeg åbner mailen og vælger 'vis kilde' står den dog som ansi kodet - jeg har en fornemmelse af, at det er kilden til min frustration, men aner ikke, hvordan jeg skal gøre noget ved det.
Nå, tid til koden:
simpel version:
$headers = 'From: aaa@aaa.dk' . "\r\n" .
'Reply-To: aaa@aaa.dk' . "\r\n" . 'Content-type: text/html; charset="iso-8859-1"' . "\r\n" . 'X-Mailer: PHP/' . phpversion();
mail($to, $subject, $body, $headers);
kompliceret version:
$boundary = uniqid("HTMLEMAIL");
$headers_special = "From: aaa@aaa.dk"."\r\n"
."Reply-To: aaa@aaa.dk" . "\r\n"
."MIME-Version: 1.0"."\r\n"
."Content-type: text/html; charset=ISO-8859-1"."\r\n";
$headers .= "--$boundary\r\n"."Content-Transfer-Encoding: base64\r\n\r\n";
$headers .= chunk_split(base64_encode($body_special));
mail($to_special, $subject_special, $body_special, $headers_special);
HVIS en af jer gerne vil se selve mailen kan jeg snildt benytte siden og sende én - der er ikke nogen følsom eller hemelig information i dén
Jeg håber, at I kan hjælpe! Sidst jeg spurgte gik det fremragende! (igen sidekoding - første skridt på vejen til dybere forståelse
)
Tak!!
- Jannik