Lave en .txt med php?

Tags:    php

Kan man lave en .txt fil med php, ved at klikke et link?
er ret ny til php og har lige fået en hjemmeside. og kan man derefter læse ting inde i txt filen ?
jeg vil lave en form for bruger system og ville lave en txt fil for hver bruger med info om dem. hvis der er en nemere måde at gøre dette på vær venlig at fotælle mig den :D

Kan man lave en .txt fil med php, ved at klikke et link?
er ret ny til php og har lige fået en hjemmeside. og kan man derefter læse ting inde i txt filen ?
jeg vil lave en form for bruger system og ville lave en txt fil for hver bruger med info om dem. hvis der er en nemere måde at gøre dette på vær venlig at fotælle mig den :D

Altså nu ved jeg ikke lige hvilken servermiljø du arbejder med, men det ville nu være hensigtsmæssigt og lave en databaseløsning (mySQL evt) istedet for at bruge .txt filer til at opbevare data.

Men som udgangspunkt så kan man godt læse/skrive og oprette .txt filer. Funktionerne hedder fopen(); fwrite(); osv osv.

Men du er BEDRE tjent med at læse lidt omkring databaser og hvordan man laver et simpelt brugersystem med PHP som scripting sprog.

Og ellers må du være mere specifik hvis du har nogle flere spørgsmål så kan vi pgså bedre hjælpe :)

/Varmer

Tusing tak :)
prøver at læse lidt om mysql :P
har prøvet at bruge det før på min mors side men hun manglede nogen passwords, men nu hvor jeg har min egen skulle det ikke være et stort problem :D

Som det er blevet nævnt, er det langt hen ad vejen at foretrække, at bruge MySQL, PostgresSQL, SQLite eller anden database, fremfor flade filer.

Men eftersom der kan opstå situationer hvor det kan blive nødvendigt/hensigtsmæssigt at læse/skrive filer, findes der nogle funktioner i PHP til dette.

Fremgangsmåde for at skrive til fil i PHP4:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fremgangsmåde for at skrive til fil i PHP5 og derover:
Fold kodeboks ind/udKode 

I både PHP4 og PHP5 kan du indlæse en fils indhold i en variable ved hjælp af:

Fold kodeboks ind/udKode 

t