Sql forbindelse crash

Tags:    .net

Når jeg opretter forbindelse til min sql-server virker det fint. Men programmet er lavet sådan man selv kan indtaste servernavn, database, brugernavn og password.

Problemet er så at når servernavnet eller databasen ikke eksisterer crasher programmet:(
Hvordan kan jeg undgå det crash og istedet bare få en fejlbesked eller lign?

Her er forbindelsesdelen i koden:
Fold kodeboks ind/udKode 

Nogen hjælp??

EDIT: Programmet crasher ikke, men det fryser i cirka 20 sekunder(det er meget træls).

Indlæg senest redigeret d. 02.10.2008 08:54 af Bruger #10584
47 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du må meget gerne lige melde tilbage hvis det er kommet til at virke og også lukke tråden hvis den ikke er nødvendig mere...

Undskyld jeg ikke har skrevet på det sidste, manglede lidt tid.

Den forbindelse du har skrevet virker, men den frysser stadig ved forkert ip/db.

Har leget lidt med Connection Timeout og Command TimeOut, men kan ikke se forskel.

Indlæg senest redigeret d. 30.10.2008 09:59 af Bruger #10584
Det er helt i orden :)

Jeg tror desværre ikke det kan undgåes helt. Som sagt kan der være mange faktorer der spiller ind...

Lige en anden ting med det med at den fryser ved forkert db/IP. Har du din SQL-forbindelse i en seperat database du laver et objekt af hver gang du skal benytte databasen eller ligger det hele bare ude som en del af programmet? Jeg ville råde dig til at lave en klasse hvor du har det hele i der så nedarver fra IDisposable. Årsagen til at det fryser kan være fordi din connection pool er (næsten) opbrugt. Ved at benytte IDisposable kan du få smidt ubrugte resourcer ud af systemet:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.idisposable.aspx

Tror du ikke noget af disse properties kan bruges til at undgå den frysser?
Har ikke så meget forstand på sql.

http://www.connectionstrings.com/article.aspx?article=allsqlconnectionconnectionstringproperties

Fik du nogensinde løst dit problem?

Nej desværre...

Det var ærgeligt. Jeg tror desværre ikke jeg kan komme det nærmere end det jeg allerede har gjort...

t