Hej Bimbom,
Det er bestemt muligt at du kan finde en eller flere kodere der har lyst til at være med og blot få del af overskudet. Personligt ville jeg ikke gøre det, med mindre det _virkelig_ var en god ide du sad med, og selv der ville jeg overveje det grundigt. Sådan er vi så forskellige
Du kan aftale hvad du vil, kan man vel sige. Det kræver blot at nogen vil være med på aftalen. Du skal naturligvis fortælle din programmør præcist hvad du forventer, før personen tager opgaven, så du ikke ender med at betale for noget der ikke kan blive færdigt som du gerne vil have det. Omvendt må du acceptere, hvis du pludselig, midt i et aftalt forløb, kommer med nye ideer, at programmøren måske ikke kan klare det. I så fald kan du jo hyre en anden til den del
Det er sandt som du siger, at det måske øger risikoen for, at programmører ikke er med på den måde at få betaling på.
Jeg vil derfor også gerne have et slag på tasken om hvad det evt. kan koste, for jeg har ikke råd til at låne mig fra hus og hjem, men det er ultra-vigtigt at jeg får fat i en dygtig programmør..
Selvfølgelig skal alle "funktioner" til siden være defineret påforhånd, og skulle der komme flere ideer til, er det lige så selvfølgeligt, at programøren har mulighed for at sige fra.
Men hvordan gør man det i praksis?
Laver man en skriftelig aftale, at jeg forventer disse funktioner i et færdigt-programeret site til d.d. deadline? Og når det er afleveret til tiden, får du dine penge, ellers skal aftalen genforhandles?
Jeg er bare bange for at give penge til én som ikke kan løse opgaven, for jeg ved, der er mange håbefulde kode-begyndere derude, som (no offence) er super motiverede og eergiske, men bare ikke altid tilstrækkelige...?
Jeg ville gerne fortælle mere om min hjemmeside-idé, men jeg er sgu lidt for paranoid og kunne tro den ville blive hugget...
Derfor, hvis I er interesserede i opgaven, må I meget gerne linke til færdige sites, som I har lavet. Send det til min PM!
Der skal minimum være forum med profiler og betalingssystemer.
Indlæg senest redigeret d. 01.10.2008 14:03 af Bruger #12606