Telefonbog næsten færdig?

Tags:    c++

<< < 12 > >>
Ja så er jeg endelig kommet så langt at min Telefonbog er færdig :D dog har jeg nogle få problemer og spørgsmål.
1. Hvordan får jeg flere "kontaktpersoner" ind i mit tekstdokument?
2. Hvordan åbner jeg selve filen så den udskriver det der står I mit tekstdokument ud på skærmen?

Koden er som følgende
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak på forhånd :)

12 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
2: det bruger du den Readtelefon() funktion til. Men denne funktion læser kun 1 linje. getline(cin, Gemte); henter nemlig kun en linje ind til linjeskift. Hvis du vil loade hele filen skal du loope hele filstrømmen igennem. Det kunne man f.eks. gøre således (hæng mig ikke op på fejlne):
Fold kodeboks ind/udKode 

1: Burde funktionen ikke gøre det? Ellers skal du rode lidt med nogle skrive positioner i din fil. Kan jeg ikke lige huske.. eller også skal du først åbne hele filen og så gemme den igen...

Vil måske foreslå dig at gemme i et .inf eller .xml format, da der allerede er lavet parsere til det. Ta en googler! :)

while(!fil.eof)

i Dark's indlæg indeholder en lille tastefejl. Der skal stå
while( ! Fil.eof() ).
Jeg ved ikke om det kan løse problemet?

Indlæg senest redigeret d. 01.10.2008 09:47 af Bruger #8249
Dark kan ikke helt få det til at passe :D den siger fejlen:
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du har / kan finde en løsning ville det være nice fordi jeg kan virkelig ikke selv finde ud af hvad der er galt :/

Kan prøve Jakob :D men positioner og alt muligt mand haha :D er kun nybegynder :P

I Darks kode er der både Fil og fil, dvs. med stort og lille F, de skal vist alle være det samme.

ja de skal vist skrives med stort F...

fejlen du får gir ikke lige nogen mening hehe

Altså nu har jeg ændret det til det som i siger, men får stadig "1" fejl:
Fold kodeboks ind/udKode 

Der er ikke ret mange af brugerne på udvikleren.dk der er synske, så vi ved ikke hvad du har i linje 35 i filen telefonbog.cpp, må vi se hele koden?

Kompileren fortæller at du bruger et objekt af typen std::istream på et sted hvor den forventede en char*

Her er den :)
Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal være:
getline(Fil, Gemte);

<< < 12 > >>
t