Telefonbog

Tags:    c++

Hey "udviklere :)" Så har jeg lavet lidt aller en anderledes telefonbog.. men jeg har dog et lille problem, kan ikke rigtig se hvad problemet er i min kode.
Meningen er at den skal skrive GemKontaktPerson ned i et .txt dokument, men hvordan? er jeg helt galt på den eller hvad?
koden er:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tror jeg er sådan nogenlunde færdig med telefonbogen dog kan jeg ikke rigtig se problemet så hvis du har koden til at det virker så vær venlig at poste den :)

Jeg tror du skal starte med at oprette en class hvori du gemmer de informationer du vil gemme for hver person i telefonbogen, f.eks. navn og nummer.

Så skal du lave en std::vector til at gemme hvert "entry" i telefonbogen.

Og så er der en række andre "småting" du skal have fixet, f.eks:
Der skal ikke ; her:
void GemKontaktPerson(char TelefonBog);

Prøv at bytte om på GemKontaktPerson og Telefonbog

Telefonbog er ikke noget godt navn til en funktion, Telefonbog er et navneord, funktioner har som regel et udsagnsord som navn. I dette tilfælde kunne det være LaesOgGemEntry

Tusind tak bertel, men har ikke rigtig forstået din gennemgang i din tutorial omkring Entry's og vectors :( kan du ikke hjælpe med at forklare dem lidt bedre`? :D

Lad os starte med et simpelt eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her opretter vi en vector af int, i denne vector putter vi 2 tal, og udskriver dem.

Nu kan vi så oprette en class, lad os kalde den Entry, og få vectoren til at gemme nogle af dem i stedet:

Fold kodeboks ind/udKode 

I dit tilfælde skal du lave Entry om til at kunne indeholde (mindst) navn og telefonnummer.

Lad os starte med et simpelt eksempel:
Fold kodeboks ind/udKode 

Her opretter vi en vector af int, i denne vector putter vi 2 tal, og udskriver dem.

Nu kan vi så oprette en class, lad os kalde den Entry, og få vectoren til at gemme nogle af dem i stedet:

Fold kodeboks ind/udKode 

I dit tilfælde skal du lave Entry om til at kunne indeholde (mindst) navn og telefonnummer.

Har forstået lidt mere af Entry nu her :) og lidt af vector, men hvad gør push back?
Og jeg har heller ikke helt forstået data.size hvad den gør. Ja du må meget undskykde så meget jeg spørger men går virkelig MEGET op i c++ lige for tiden så jeg kan blive mega god til det, så håber du forstår hvad jeg mener :D
Men hvis du har en kode til selve programmet så kunne det da være nice at få det at vide :D men du kan self også bare sige jeg skal prøve mig frem, så kommer der sikkert bare 100 posts eksta :p

push_back tilføjer en til enden af vektoren, size fortæller hvor mange der er i vektoren.

Jeg kunne godt poste løsningen, men jeg er ret sikker på at du lærer mest ved at prøve at løse opgaverne selv.

No offence, men jeg synes du giver hurtigt op når du ikke får en kode blok du kan copy/paste direkte ind i din editor...

Hvis jeg skal være ærlig ser det ud som om du har fløjet lidt for hurtigt hen over de første afsnit i Bertels artikel, og derved ikke rigtig fået det grundlæggende på plads.

Altså steffen, der var et par ting jeg ikke rigtig forstod da jeg ikke syntes der var en god forklaring så jeg vidste ikke hvad jeg skulle gøre, men som Bertel siger er det nok rigtigt, men tak for hjælpen :) så må jeg se om jeg kan få lavet noget :P

t