TelefonBog og vector.

Tags:    c++

Hey, så er jeg endelig kommet til TelefonBog i c++ for begyndere.
Jeg er kommet til et sted hvor jeg ikke rigtig kan forstå hvad det er han vil prøve at fortælle.. han siger noget med en telefonBog og at man kan gemme ting i den med Entry :S
Jeg kan simpelthen ikke fatte en brik af hvad han snakker om da der ikke rigtig er nogen forklaring på HVORFOR man gør dit og dat..

Det er lidt det samme som vector..
Hvis der er nogen der har en god forklaring og måske en kode på hvordan man kan lave disse to så vær søde at hjælpe :/

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jakob hvis du vil være sød at uddybe det så jeg kan forstå det ville det være kanon :D

Så det var altså det?
Okay, jeg går ud fra at du ved hvad et array er, ellers kan du læse mere her

Et array er altså en "liste" af ting.
Hvis du fx vil lave et array med cifrene:
Fold kodeboks ind/udKode 

Bliver du nød til at skrive (såvidt jeg husker):
Fold kodeboks ind/udKode 

Hvis du derimod vil have mulighed for at blive ved med at kunne tilføje til den liste, så den kan blive "uendelig" lang, bliver du nød til at lave en vector.

En vector er et såkaldt dynamisk array. Altså et array du kan blive ved med at udvide, hvorimod du i er normalt array er nød til at angive fra initialisering hvor mange pladser den skal have.
Det er grunden til at du skal bruge en vector.

En vector deklareres med følgende syntax:
Fold kodeboks ind/udKode 

type erstattes af en variabel type som: int, char, double og i dette tilfælde af klassen "Entry".

Du du så kan gøre er at fylde "Entry" objekter i dit array, og derfra f.eks. skrive:
Fold kodeboks ind/udKode 

Tror desværre ikke jeg kan forklare det meget bedre, ellers må du sige præcis hvad du ikke forstår.

Hvis du mener der hvor han - Bertel Brander. Laver en std::vector med typen Entry som her:
Fold kodeboks ind/udKode 

Så laver en slags dynamisk array, altså et array men kan blive ved med at fylde i. Af typen Entry. det betyder at TelefonBog[0] er det samme som en variabel af klassen Entry.

Var det, det du mente?

Jakob hvis du vil være sød at uddybe det så jeg kan forstå det ville det være kanon :D

Super Jakob hvis du så kan udfylde et eksempel på Entry :D

Indlæg senest redigeret d. 30.09.2008 14:45 af Bruger #14212
Fold kodeboks ind/udKode 

Tusind tak for hjælpen :)

... så giver jeg den forkerte points :S og lukker tråden :/

Det går nok... :)

t