To sprg. sleep/wait/??? og Pathnames

Tags:    java

Hej!

Jeg har 2 spørgsmål. Det ene handler om at få et ikke Thread object til at vente, og det andet om Pathnames.

Jeg har en klasse der implementere Runnable, og derfor har en run() metode. Denne metode ser således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

problemet er at den bruger 50% CPU når den kører(eller tror det er dette loop der bruger 50% CPU). Jeg har lavet et andet program der havde et Thread object med en uendelig lykke, som også brugte meget cpu vis man ikke brugte en sleep(). Problemet er at denne klasse ikke arver fra Thread, men implementere Runnable. Jeg ved godt at den stadig har wait(), men wait giver en IllegaleMonitorState exception.

Kan det lade sig gøre at få wait() til at virke, eller findes der en anden funktion.

Det andet spørgsmål handler om pathnames. Helt generalt, hvordan skal de formateres?? Lige nu sidder jeg med at mere specifikt problem. Jeg vil gerne gå et skridt tilbage, jeg mener det er noget med ... , det gør det så lige nu ser min Path sådan ud:

...\\sprites\\sprite1.png

Som sagt er jeg ikke 100% sikker på hvordan de skal formateres, så hved ikke om det der \\ er rigtig osv.

Håber i kan hjælpe :D

Har dessværre stadig ingen UP :(

.:Edit:.
Hov! må heller for en god ordens skyld sige at men path ikke virker. Jeg får en: javax.imageio.IIOException: Can't read input file!

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 16:42 af Bruger #13669
Fold kodeboks ind/udJava kode 

Nu vil din tråd vente i 1 sekund.

Med hensyn til path afhænger det af hvilket OS du bruger.

Jeg bruger Windows Vista Home Premium...
og tak.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 19:08 af Bruger #13669
java.io.File.separator

Ok, så på windows er det altså \\. Men hvordan med at gå et level tilbage/op? og er der nogen måde man skal fortælle om man bruger en realative eller absolute path på?

Ok, så på windows er det altså \\. Men hvordan med at gå et level tilbage/op? og er der nogen måde man skal fortælle om man bruger en realative eller absolute path på?

brug "../"

brug "../"

Ok, Tak :D

t