Performance problem med gridview Paging

Tags:    asp.net

Hej alle sammen,
Jeg har et stor perfomance problem med at vise data i en gridview ved hjælp af paging.
Efter lidt søgning i google er jeg kommet frem til at det der kan løse mit problem er, at jeg gøre brug af en custom paging.- EN custum paging går ud på lave en effektiv sql stored presured....Jeg har fuendet et eller styk code på nettet.(se koden)

Mit spørgsmål er hvordan man sætter @startRowIndex , @maximumRows i en .cs filen..code behinde!
De 2 paramterer skal vel sættees i paging eventet...og hvordan skal de sættes ved hjælp af c# ?

taaak på forhånden

Fold kodeboks ind/udKode 

Parametre i en stored procedure skal sendes med når du bruger exec metoden til at køre din SP. Normalt ser det nogenlunde sådan her ud:

exec PagedResults_New parameter1, parameter2

Netop dette stykke SQL kan du køre via din C# kode, og så indsætte rigtige værdier for parameter1 og parameter2 :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Eksemplet giver dig mulighed for at specificere det man kender som limit på en mysql, det er altså bare 2 parametre der fortæller sql serveren at den kun skal vise et range af rows.

Du fyrer stored procedures af med ado.net ved at sætte dit SqlCommand.CommandType til stored procedures,, ligger paramtrene i SqlCommand's Parameter collection. Og banker den af som sædvanligt. Det skal du så gøre i din PageIndexChanging(Object sender, GridViewPageEventArgs e){//Hent kun de nødvendige rækker}

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 09:39 af Bruger #5789
t