billeder i Java

Tags:    java

Jeg havde tænkt mig at lave et spil i XNA, da jeg ikke kunne finde nogle tutorials til java. Da jeg begyndte på XNA fandt jeg ud af at en masse af de ting jeg gerne selv ville lave allerde var lavet i bibliotekt, så jeg besluttede mig for at vende til bage til jave, da jeg havde fundet ud af hvordan man helt basic laver et spil (game loop osv.)

Nu er problemet at jeg ikke kan finde ud af at gemme et billede fra min computer i et object. For mig ser det ud som om der er 3 klasser til billeder. Den abstrakte klasse Image, og dens under klasser, BufferedImage of VoltileImage.

Problemet er bare at jeg ikke kan se nogen måde at få et billede fra min computer ind i klassen. Jeg havde forestillet mig noget lignende: Image i = new BufferedImage("sprites/sprite1")

Hvordan får jeg det til at virke??

Har dessværre ikke flere UP :(



BufferedImage har ikke den constructor, så kan du ikke få til at virke.

Java's library er lidt funky i den henseende at det på ingen måde er indlysende hvordan det skal gøres.

Den bedste/nemmeste/eneste løsning jeg lige kunne finde via google er klassen
javax.imageio.ImageIO
der har nogle passende statiske metoder.

Jeg ved ikke hvad de har røget inde hos Sun den dag de lavede denne del af library'et, men elegant er det fandme ikke.



BufferedImage har ikke den constructor, så kan du ikke få til at virke.

Java's library er lidt funky i den henseende at det på ingen måde er indlysende hvordan det skal gøres.

Den bedste/nemmeste/eneste løsning jeg lige kunne finde via google er klassen
javax.imageio.ImageIO
der har nogle passende statiske metoder.

Jeg ved ikke hvad de har røget inde hos Sun den dag de lavede denne del af library'et, men elegant er det fandme ikke.


Ok, så vil jeg prøve det :D



t