Problem med ASP.NET AJAX

Tags:    .net

Hej kloge mennesker. Vil tro mit spørgsmål skal ligge her :)

Jeg er lige begyndt at kigge lidt på ASP.NET Ajax. I den sammenhæng har jeg lavet et ListView der kører i at Ajax update panel. Så har jeg så lagt en UpdatePanelAnimationExtender ind til at lave en fade når man skifter side. Det sære her er at jeg godt kan få den til at fade ind med ikke ud.. Så når jeg skifter side springer den direkte til fade in. Nogen der kan hjælpe mig med hvorfor?

Fold kodeboks ind/udKode 

Det skal lige siges der bliver brugt et tool fra .NET Ajax Control Toolkit til det.. Håber meget nogen kan hjælpe mig

På forhånd tak :)

skal du ikke bare skrive

... Page_Load(object o, EventArgs e)
.....
if(!Page.IsPostBack())
Update.update()
....

Øøøhh.. Den forstod jeg ikke. Og hvad hjælper det mig du siger hvad jeg ikek bare skal skrive med ikke skriver hvad jeg så skal gøre.. I'vrigt ved jeg slet ikke hvad du snakker om :P

Selve UpdatePanel og Pageren virker fint. UpdatePanelAniamtionExtener der er mit problem

Fold kodeboks ind/udKode 

Page_Load er en metode der afvikles når siden hentes, deri tænkte jeg det kunne være smart, at opdatere dit UpdatePanel. ajax sikre selvfølgeligt at dine UpdatePanelAnimationExtender client events bliver afviklet sammen med.

i Page_Load metoden kunne du altså tilføje :
----------------
if(!Page.IsPostBack()) //Hvis det ikke er postback
Update.update() //Opdater asp:panel med id="Update"
----------------

Jeg er ikke helt sikker i de events, er du sikker på at "OnUpdating" ikke kun afvikles i tiden mellem at der aktivt klikkes og serveren henter nyt data - I givet fald, kan det jo være at serveren henter data så hurtigt du ikke ser det. Altså i stedet bruge <onClick> til <Fadeout /> og <onUpdated> til <FadeIn />, lav evt et eller andet der tager lidt tid i metoden der opdatere Update.

Du har forresten ret mange htmlcontrols, og jeg tror ikke der nogen årsag, så fjern runat="server" fra alle de celler, rækker og tabeller, og hvor du ellers har skrevet runat="server" - det er ikke nødvendig. Kun på webcontrols, og htmlcontrols du vil bearbejde backend

vh.

Indlæg senest redigeret d. 26.09.2008 14:14 af Bruger #5789
OK Takker. tror mange af Runet="Server" tingene er noget den bare selv har genereret undervejs.. Kigger jeg lige på.. jeg prøver med OnClick i stedet for :)

Mht. til det u Code Behind er det ikke nødvendigt i lige dette tilfælde da det er en controller jeg har brugt, da jeg endnu ikke har gennemskuet hvordan jeg laver min egen pager :P

Skulle du ligge inde med viden om hvor sådan en guide kan findes ville det være guld værd, da jeg ellers normalt selv skriver disse ting og ikke bruger den slags controllere særlig meget :P

Hmmm... Kan ikke få lov at bruge OnClick.

Jeg har så forsøgt at lave en OnCommand i mine PagerFields som jeg normalt ville gøre hvis jeg havde en knap i en Repeater eller ListView. Men det kan man heller ikke. Tænkte jeg simpelthen ville lave en sleep der gav den tid til at fade ud først.

Nogen forslag til hvad jeg ellers kan gøre for at få lavet en funktion omme i Code behind når OnCommand ikke virker på en Pager?

t