Jeg har en kammerat der tjener 25000 mere om måneden end mig, han får udbetalt 5000 mere end mig om måneden... og så smider han nogle seriøst timer, 50+ om måneden.
Men igen det handler ikke om pengene, vælg efter hvad du kan lide at arbejde med og hvad du synes er interessant...
Tjener man nok til at betale topskat får man mest ud af at smide en masse penge i en pensions opsparing. Så betaler man først skatten når pensionen udbetales, og så får man sikkert ikke nok til at betale topskat længere.
Og det er nok dét din kammerat gør, for hvis han kun får 5000 ud af 25000 så skulle han jo altså betale 80% i skat.
Og det er ikke sådan at hvis man tjener en krone mindre end topskat grænsen, så ryger man ned i udbetalt løn, hvis man får to kroner i lønforhøjelse. Top skatten betaler man kun af den del som når OVER grænsen. Den del af lønnen som er UNDER grænsen betaler man mellemskat på.
Så en højere løn giver altid mere på bundlinjen, men man bør tage sig en snak med sin bankrådgiver, hvis man tjener mange penge, for man kan helt sikkert bruge pengene bedre end at give dem alle til skattefar.
Indlæg senest redigeret d. 18.11.2008 09:51 af Bruger #2695