Internet radio

Tags:    programmering

Goddag kære udviklere og udviklerinder.

Det står sådan til at jeg gerne skal have en net radio op at køre, hvor jeg kan snakke live og spille live.

Computeren har jeg. 2gb med 2.6ghz samt 35mb download og 6 mb up internet tilkobling

Den køre med Winamp og Shoutcast og jeg har sat det hele op det virker perfekt, problemet er at nogle kan høre andre kan ikke simpelt hen

jeg spurgte 6 vennter rundt omkring i Danmark, 2 af dem kunne godt høre mig og de sidste 4 kunne ikke starte den.

Det skal siges at jeg har gjordt så den køre over en hjemmeside dvs en embeded Windows media player.

koden ser således ud

Fold kodeboks ind/udKode 

Jeg har prøvet i både IE og FF og det virker, samt hos de 2 andre som kunne høre men de sidste 4 har haft problemerne med at den slet ikke ville starte, ikke ville blive vist og at der simpelthen manglede et plugin som den ikke selv kunne finde.

Problemet er så, hvem gider at have en internet radio når man ikke kan komme ud til alle.

Ja jeg ved godt der er licenser som er rigtig dyre for at spille det licens krævende musik, men det er ikke det vi skal tænke på nu, nu skal vi bare have den til at virke så man bare kan snakke til at starte med.

jeg håber nogle er friske på at hjælpe mig med dette problem

hvis der er anden information som mangles så skriv endelig ;)

Mvh. k

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Shoutcast er udemærket og jeg har aldrig oplevet problemer med det.

Dog skal lytteren have et program som Winamp, VLC osv. for at lytte til den, altså et program der kan bruge dit streaming codec. Windows Media Player kan ikke afspille det.

Jeg kender ikke Shoutcast, men Icecast (http://www.icecast.org/ ) kører bare derudaf uden problemer.

Arkitekturen er sådan, at Icecast leverer audio streams til lytterne, mens Ices (et tilhørende program) leverer audio til Icecast. Ices skaffer så lyden fra en MP3 playlist, en mikrofon eller en anden Icecast server (der er sikkert andre kilder, men det er dem jeg har leget med).

Man kan have flere Ices processer, som leverer hver deres stream, og lytterne kan så vælge hvilken de vil lytte til.

Indlæg senest redigeret d. 22.09.2008 23:45 af Bruger #2695
ja det program kender jeg også til, men problemet er bare om det nu vil hjælpe i en online afspiller, fordi det er da lidt underligt nogle kan høre det og nogle ikke kan

Jeg har nu fundet andet program med en encoder som så har virket, nu kan folk da høre mig snakke og spille lidt hornmusik.

Så om i/du ikke også kender en side eller flere hvor man kan få lov at hente licens fri musik til fri afbenyttelse på ens net radio.

uden at det koster en krone og uden man overtræder nogle love.

tak på forhånd

t