MSXML2_TLB et par spørgsmål.

Tags:    delphi

1. Er der nogen der ved hvor man kan finde, documentation(ikke tutorial) til hvad alle de forskellige kald i interfacene og interfacene for den sags skyld gør.

2. Hvordan får man IXMLDOMDocument til at acceptere danske bogstaver i documentet.

3. Hvordan får man IXMLDOMDocument til at køre en event når det har loadet.

4. Hvordan får man IXMLDOMDocument til at load asynchront helst uden at jeg behøver at lave en thread :)


-------------------------------------------------------------------------------
Min side ->www.the-hive.dk/~donp/



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Delphi indeholder ikke dokumentation af MSXML"_TLB, da det er et Microsfot produkt. Der skal man benytte MSDN, det samme er jo gældende hvis man skal kode mod Windows API, for eksempel override messages og så videre. Det kommer du ikke uden om hvis du vil benytte dokumentationen.

Du kan ikke loade asynkront, så her skal du lave en tråd.... ved heller ikke om der er en event når dokumentet er færdig med at loade, det kunne jeg dog ikke forestille mig. Men det er hurtigt og smertefrit at loade et XML dokument.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

[Redigeret d. 21/05-04 13:04:30 af Brian Hvarregaard]





1: MSDN indeholder alt dokumentationen omkring MSXML.
2: Danske bogstaver understøttes. Mener formatet på filen skal være UTF16 (altså unicode), det sættes øverst i XML dokumentet.
3: Kig på MSDN, men jeg tror du skal lave det manuelt, altså kalde din event handler efter du har loadet det i din kode.
4: Hvad menes der med asynkront ? Hvis du loader dit XML til hukommelsen, så findes det der ind til du enten skriver det til disk igen eller Free'er det. Alle ændringer du foretager i xml dokumentet i hukommelsen bliver ikke skrevet til disk før du selv aktivt gør det

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Mente delphi documentation, MSDN documentation er documentation i Miscrosoft sprog.

asynchront betyder at programmets tråd skal køre videre uden at vente på at en I/O aktivitet bliver færdigt (f.eks når word printer låser programmet ikke).


Min side ->www.the-hive.dk/~donp/



Der er en event der faktisk op til flere, problemet er bare lige hvordan man får dem til at virke og der hjælper det ikke overdrevet meget at MSDN indeholder info om MSXML2 da denne info er for c++,vb eller and microsoft sprog.
-----------------------------------------------------------------------------

Min side ->www.the-hive.dk/~donp/




2: Danske bogstaver understøttes. Mener formatet på filen skal være UTF16 (altså unicode), det sættes øverst i XML dokumentet.


Alternativt kan du anvende ISO-8859-1.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



t