bund.

Tags:    html css

hej, jeg har et lille problem, har lavet et lille design . egentlig bare for at have noget visuelt til mit php..
men bunden gider ikke være i bunden, den skal ikke være et fast sted, da content kan variere...

Fold kodeboks ind/udKode 

Fold kodeboks ind/udKode 

9 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Køb en pakke tyggegummi, drop absolutte og relative positioneringer og start forefra. :)

ved at bruge position: absolute sætter man x og y i forhold til browserens nulpunkt eller det forrige element, hvis dette har position: relative sat. Findes der ikke et sådanne element tages der udgangspunkt i browserens nulpunkt.

Ved at sætte disse attributter flytter man også de pågældende elementer op over content. Det svarer lidt til at "flytte et billede foran" i word.

Du vil få mere ud af at lege med wrapper elementer. f.eks.

Fold kodeboks ind/udKode 

edit: revideret udgave, Nørden gjorde opmærksom på en lille fejl.

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2008 09:49 af Bruger #10216
Altså.. bare fordi man har lært noget på en uddannelse, så betyder det jo ikke at det er rigtigt ;)

En hurtig og nem metode, for at lave det du gerne vil ha, det er at sætte dine 4 divs, i en div og definere deres højde og bredde. På den måde sørger du for at det hele forbliver hvor du vil ha det.

Prøv det :D

Sæt en div rundt om dine andre divs, for at holde styr på dem. Så burde de arrangere sig selv som du sætter dem til.

syntes ikke til at virke..
øhh.. For at få den til at blive i bunden ??? hvordan?

position absolute positioner efter den containing block som elementet er i ikke efter browseren nulpunkt.

kan ses her ved at test står 300px inde på siden i stedet for -200px på siden.
Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2008 08:15 af Bruger #5620
Syntes bare det virker lidt mærkelig.. for den måde jeg har skrevet, er faktisk den jeg har lært på min uddannelse :p. lige bortset fra den bund der..
den opgave vi havde , var hvor content havde en hvis størrelse og så havde den scroll hvis den var større...

men sådan generalt når man skal lave designs som skal egne sig til php programmering. hvad skal man så bruge?

ja det kan jeg sagtens.. men jeg vil gerne have content dynamisk :p.
Sådan at bund variere alt efter hvor content slutter

Har du prøvet bare at tage det gnu skrev det virker formentlig ganske udemærket.

PS hvilken uddanelse?

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2008 20:51 af Bruger #5620
Mange tak for alle svarene :)
Fandt ud af det i skolen her idag.
- Som nogen har sagt, skulle der noget float til..
Så problemt solved..

- dog lige et bonus spørgsmål..
hvis der brug float, så sagde min lærer der ikke skulle bruges relative??

t