Hjælp til strukturing/optimering?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle gæve udviklere,

jeg er i gang med at udvikle min egen MySQL/MySQLi klasse, der vælger MySQLi hvis det er tilgængelig og mysql hvis det ikke er. Er ingen dele tilgængelige så kommer den med fejl.

Jeg har en variabel der gemmer hvilken af databaserne der skal bruges.

Min løsning for hvordan den skal bruge det ene eller andet ser sådan ud.

Fold kodeboks ind/udKode 

Hvad kan jeg gøre for at gøre det optimalt eller ville det fungere fint i længden?

14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Av ja, interfaces - den havde jeg rent glemt. Selvom man istedet for at erklære det som en "abstract class" ganske enkelt kan erklære den som interface :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Av ja, interfaces - den havde jeg rent glemt. Selvom man istedet for at erklære det som en "abstract class" ganske enkelt kan erklære den som interface :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Oh ja, det havde jeg glemt :-)

Men anyways...det er et GOF design pattern kaldet "bridge".

MySQLi er en integreret driver til PHP hvor MySQL drivere er en udvidelse. MySQLi driverens force ifht. MySQL er muligheden for prepared statements og hvis man kigger den vej, er det mere sikkert, da MySQLi laver autoescaping på alt det "farlige". Det gør den ikke ved alm. statements.

Okay, så fik jeg det på plads.

Som jeg så kan se det nu så skal jeg ud i interfaces og så 3 klasser hvoraf den ene sørgerfor at implamentere alt efter hvad der er muligt.

Nu havde jeg også haft lidt error handling med i tankerne, men det skal jeg måske bare droppe eller skal jeg lave den simpel

Fold kodeboks ind/udKode 

Eller er det bare overkill?

Så er pointene blevet fordelt .:)

<< < 12 > >>
t