Freelance Løn

Tags:    diverse

Hej alle udviklere og freelancere,

Jeg står og skal til at lave en hjemmeside med tilhørende backend system.
Men jeg er kommet i tvivl om hvad jeg kan tillade mig at tage?
Jeg skal ikke betale skat da jeg kan køre det over mit frikort (dog skal jeg betale 0,5% i AMB). Jeg laver opgaven for et familiemedlem og skal lave følgende:
• Frontend design (Flash elementer, grafik, CSS, XHTML og SEO)
• Fotografering
• Backend med kalender og brugersystem

Jeg har valgt at bruge følgende teknologier:

• XHTML
• CSS (960 Frameworket)
• Javascript/AJAX (Prototype og Script.aculo.us)
• PHP (Zend Framework og egne klasser som er lavet på forhånd)
• MySQL
• Flash (Actionscript 3.0)

Jeg har lavet projekt plan og projekt beskrivelse. Der skal også skrives dokumentation/manual til backend delen.
Jeg har gennem projektplanen regnet mig frem til ca 45 - 55 timer fordelt over 2 uger inklusive weekender.

Hvad ville i som selvlært freelancer tage for sådan et projekt? Gerne timeløn.
Jeg spørger fordi jeg ved at jeg har taget alt for lidt indtil nu og vil gerne vide hvad jeg brude tage. :)

På forhånd tak!

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2008 18:15 af Bruger #10647
Hvis du laver det for et familiemedlem ville jeg mene, det var begrænset hvor meget du kan tage for det...

...Men da det ser ud til at være et ret omstændigt system du er blevet sat til, må man gå ud fra at vedkommende er beredt på at betale hvad det koster.

Det lader til at du har styr på dit shit, da du har værktøjerne i orden, så et sted mellem 70-170 pr. time ville jeg sige. Den lavere ende, hvis du vil være lidt flink ved dit familiemedlem, og gerne være sikker på at vedkommende ikke fornærmes af din pris (med alm. kunder er dette ikke noget man skal hænge sig for tungt i - selvom man heller ikke aktivt skal fornærme dem, det er dårlig forretning - men når det er en person i familien er der en god sandsynlighed for at du skal være på talefod med vedkommende senere hen også ;) ) - og den dyrere end til hvis du godt synes du kan presse citronen lidt, og ellers har tiltro til dine egne evner.

Til sammenligning har jeg som deltids-ansat, uuddannet PHP-koder en timeløn på 150kr i det firma jeg arbejder hos :)

Hej Per,

Tak for det hurtige svar!

Jeg kom in på samme emne med en kollega for nogle år siden og han sagde at for en programmør med mine evner skulle ikke tage under 150kr da jeg så ville underminere mig selv, men heller ikke over 150kr da jeg så ville tage overpris. Så din løn ligger vist meget godt :)

Jeg havde faktisk selv 75kr/time i tankerne.

Vigtigt: Det skal dog nævnes at det er en hjemmeside til hans taxi firma (skal betales af samme) og ikke en personlig side.

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2008 18:32 af Bruger #10647

Vigtigt: Det skal dog nævnes at det er en hjemmeside til hans taxi firma (skal betales af samme) og ikke en personlig side.

Ville tage 120,-/time. Men hvis han er familie synes jeg da du bare skal snakke med ham om det?

t