Hej..
Jeg har lavet følgende kode der skulle indsætte noget i min databbase.. Men af en eller anden grund jeg ikke kan se kommer der altså denne fejlmeddelelse som jeg ikke rigtig kan forstå.
Umiddelbart troede jeg jeg havde kommet til at smide nogle flere ting ind end der var felter til i databasen, men det ser det ikke ud til at være..
Så nu har jeg efterhånden stirret på den kode så længe at jeg må have stirret mig blind på et eller andet. Håber i kan hjælpe
Code Behind: if (TextBox_Pass.Text == TextBox_RePass.Text)
{
SqlConnection sqlconn1 = new SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings["andsiteConnectionString"].ToString());
SqlCommand sqlcom1 = new SqlCommand("INSERT into Obs_User(Nick, Godkendt, Kode, Navn, Profession, Beskrivelse, Age, Country, City, Email) VALUES ('@Name, True, @Password, Not Entered, Not Enterede, Not Enterede, Not Entered, Not Entered, Not Entered, @Email')", sqlconn1);
sqlconn1.Open();
sqlcom1.ExecuteNonQuery();
sqlconn1.Close();
Response.Redirect("Default.aspx");
sqlcom1.Parameters.AddWithValue("@Name", TextBox_Name.Text);
sqlcom1.Parameters.AddWithValue("@Password", TextBox_Pass.Text);
sqlcom1.Parameters.AddWithValue("@Email", TextBox_Email.Text);
}
Fejlmeddelelse:There are more columns in the INSERT statement than values specified in the VALUES clause. The number of values in the VALUES clause must match the number of columns specified in the INSERT statement.
Beskrivelse: Der opstod en undtagelse, der ikke blev behandlet, under udførelse af den aktuelle webanmodning. Se staksporingen for at få yderligere oplysninger om fejlen, og hvor den kom fra i koden.
Detaljer om undtagelse: System.Data.SqlClient.SqlException: There are more columns in the INSERT statement than values specified in the VALUES clause. The number of values in the VALUES clause must match the number of columns specified in the INSERT statement.
Kildefejl:
Kildekoden, der oprettede denne undtagelse, som ikke blev behandlet, kan kun vises, når den kompileres i fejlfindingstilstand. Hvis du vil aktivere denne tilstand, skal du bruge en af nedenstående metoder og derefter anmode om URL-adressen:
1. Tilføj et "Debug=true"-direktiv i starten af den fil, der forårsagede fejlen. Eksempel:
<%@ Page Language="C#" Debug="true" %>
eller:
2) Føj følgende afsnit til konfigurationsfilen for dit program:
<configuration>
<system.web>
<compilation debug="true"/>
</system.web>
</configuration>
Bemærk, at den anden metode gør, at alle filer i et givet program bliver kompileret i fejlfindingstilstand. Den første metode gør, at det kun er en bestemt fil, der bliver kompileret i fejlfindingstilstand.
Vigtigt! Hvis du kører programmer i fejlfindingstilstand, bruges der mere hukommelse og processorkraft. Du bør kontrollere, at fejlfinding er deaktiveret i et program, før du implementerer det i et produktionsmiljø.
Indlæg senest redigeret d. 19.09.2008 01:42 af Bruger #11545