Flere columns end values????

Tags:    asp.net

Hej..

Jeg har lavet følgende kode der skulle indsætte noget i min databbase.. Men af en eller anden grund jeg ikke kan se kommer der altså denne fejlmeddelelse som jeg ikke rigtig kan forstå.

Umiddelbart troede jeg jeg havde kommet til at smide nogle flere ting ind end der var felter til i databasen, men det ser det ikke ud til at være..

Så nu har jeg efterhånden stirret på den kode så længe at jeg må have stirret mig blind på et eller andet. Håber i kan hjælpe

Code Behind:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fejlmeddelelse:

Fold kodeboks ind/udKode 

Indlæg senest redigeret d. 19.09.2008 01:42 af Bruger #11545

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:52 af Bruger #13985

Din kode er umiddelbart ret så åben over for SQL injections. Jeg kan anbefale at bruge parameterized queries :)

Mvh.

Kasper (TSW)

omg..

Det var jo uhyre simpelt. Det var bare fordi jeg havde glemt '' omkring værdierne.. Så den troede det var en værdi. Sagde jo jeg havde stirret mig blind på det :p

Det fortalte jeg dig jo for adskillige posts siden, Andreas ;)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg ville helt sikkert også mene, at der var performance-forskelle mellem MS SQL-Server klasserne som provider i ADO.NET op mod en MS Sql Server og ODBC-klasserne som provider op mod samme database. Nogen der kan lave en test af det og smide resultatet?

En mulig test kunne se sådan her ud:
Indsæt 10 fuldstændigt ens rækker i en tabel i en MS Sql Server 2005 database i en konsol-applikation hvor der er en DateTime variabel foran database kaldet og en efter der hver tager DateTime.Now på hver deres tidspunkt og bagefter trækker dem fra hinanden og skriver output. Sådan her:
Fold kodeboks ind/udCSharp kode 

(sorry, håber ikke du, Ronnie, har problemer med C# for kan ikke skrive VB kode... :) )

Dette gøres så både med MSSql provideren og ODBC-provideren.

Nogen der kan gøre det så vi kan få det opklaret? :)

Indlæg senest redigeret d. 21.09.2008 23:42 af Bruger #2243

Det er muligt at 10 iterationer er i underkanten, hvis resultatet skal være bare nogenlunde præcist. Jo flere iterationer, jo bedre hehe :). Derudover tror jeg måske også at det ville være optimalt at lave både inserts og selects.

Mvh.

Kasper (TSW)

t