Hej alle sammen,
Har 2 spørgsmål:
1. Nogen der kender et sted (på nettet) hvor man kan se den gængse konvention omkring hvordan opbygningen/design af menuen i toppen af en Windows-klient applikation skal være eller kan forklare hvordan det skal være? Årsagen er, at jeg sidder og udvikler en WPF-klient hvor jeg har menuen oppe i toppen. Jeg er bare i tvivl om, for det første, hvad der skal være af punkter og hvad punkterne skal hedde. Jeg er med så langt at der skal være en der hedder "File" i venstre sidde hvor man inde under har en "Exit"-mulighed og der skal være et menu-punkt kaldet "Help" hvor hjælpe-funktioner og evt. "About..." mulighed skal lægges under. Desuden er jeg i tvivl om man kalder det for: "Properties", "Preferences", "Settings", "Options" eller noget helt andet...? Har kigget i andre applikationer og har fundet samtlige forskellige muligheder.
2. Nogen der kender et sted på nettet hvor man kan læse sig til (eller har en forklaring på) hvilke konventioner der gælder ved navngivning af variabler ved programmering? Fx. det med at når man har en private variable at den så skal navngives med: "_typeNavn"...
Håber der er nogen der kan hjælpe