Her er fremtidens teknologi til at skrive SMS

Tags:    it-nyheder

Opfinderen af T9-ordbogen er tilbage med en ny idé, der skal gøre det lynhurtigt at skrive på smartphones: SMS'erne skal trækkes hen over bogstaverne på den berøringsfølsomme skærm. Se videoen her.

Læs hele nyheden her: http://www.udvikleren.dk/Redirect.aspx?mode=version2&id=2578

Jeg må indrømme at jeg var meget skeptisk mens jeg læste artiklen. "Hvordan skal det dog kunne lade sig gøre uden at få store chunks af bogstaver man ikke skal bruge?"

Men efter at have set demonstrationsvideoen er jeg overbevist: det er satme en fed teknologi!

Det er smart nok, men ligesom skriftgenkendelse, kræver det en del øvelse, for at kunne lave de skarpe kurver det kræver for at se at dette bogstav skal med.

Vil nok holde mig til det traditionelle tastetur, det kan betjenes med én hånd. Her skal du både holde en telefon, kigge på den og bruge en pen til den anden hånd.

Det er smart nok, men ligesom skriftgenkendelse, kræver det en del øvelse, for at kunne lave de skarpe kurver det kræver for at se at dette bogstav skal med.

Vil nok holde mig til det traditionelle tastetur, det kan betjenes med én hånd. Her skal du både holde en telefon, kigge på den og bruge en pen til den anden hånd.

Det er da bare et spørgsmål om træning. Så snart du er inde i det, kan du da bare holde med én hånd, og bruge din tommeltot til at stryge med (medmindre du har en meget klodset tommelfonger).

Men ja, vi kan da sagtens holde os til det traditionelle tastatur. Ligesom vi sagtens kan holde os til skrivemaskinen og damplokomotivet. :)

Det er da bare et spørgsmål om træning.
Var det ikke også det jeg sagde?

Ja det kan vi da. Nu havde jeg i en periode en E-ten telefon og jeg blev virkelig træt af at skrive SMS'er på den måde.

t