"Huller" i forbindelsen

Tags:    diverse

Hej,

Jeg oplever, at der er "huller" i vores internetforbindelse. Det vil sige, at f.eks. på youtube loader videoen kun noget og stopper så igen, ligesom MSN gentagne gange logger af og på.

Jeg kører på en trådløs forbindelse, dog kører min bror på LAN-kabel, og vi har begge problemet.

For nylig skiftede vi udbyder og fik opgraderet vores forbindelse fra 2Mbit til 6Mbit, men problemet er stadig det samme.

Er der nogen, der har oplevet det samme, og i så fald, hvad kan man gøre ved det irriterende problem??

6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, det lyder umiddelbart okay. Et typisk problem er at billige routere går i stå hvis man har mange forbindelser åbne samtidig(P2P, etc)

Har du prøvet om problemet bliver der hvis det trådløse ikke bliver brugt/er disablet?

Hvis det kører fint med kabel, kan vi jo slå fast, at problemet ligger i det trådløse.
Er den stadig gal med kabel, er det enten routeren eller jeres udbyder der ikke kan finde ud af det.

Hvilken type router har i og hvilken isp?

Den trådløse router er en Philips (sølv&sort, ved ikke hvilken model), og vores ISP er Cybercity - Internet med telefon over, dog er telefonen ikke koblet til endnu.

Problemet er der både, hvis man kører på LAN og på trådløst. Ved ikke lige hvordan man slår det trådløse fra, men tager LAN og trådløs fra samme router.

Jamen hvis du har prøvet med din computer tilsluttet kun med kabel og har forsøgt med andre computere også, så er fejlen et sted mellem centralen og din router. Kontakt din udbyder.

t