Fuldfarve div, på en gennemsigtig div?

Tags:    html css

<< < 12 > >>
Google gider ikke hjælpe...nogle her der vil?

Jeg har en div som er til tekst og som er gennemsigtig. Hvis jeg sætter et billede ind, bliver det også gennemsigtigt, men det vil jeg ikke have.

Min løsning var i første omgang, at lave en div og smække oven i den gennemsigtige, men den blev sgu også gennemsigtig.

Hvad kan man gøre?

Det er denne her side jeg bakser med
http://www.duddimai.d­k/stillinghairfactory/­produkter.php

billederne af produkterne skal helst ikke være gennemsigtige. Nogle der kender en løsning?

Mvh
duddimai

13 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Her har jeg sat en gennemsigtig .png som baggrund på mit div felt.

Virker fint for mig :)

http://malls.dk/showroom/

baggrunden ER halvgennemsigtig.

Det er sat op sådan her:

et baggrundsbillede med div. så er der en div oven på der er ca 80% gennemsigtig. og den div er til indholdet. Når man sætter billeder ind i den div bliver billedet gennemsigtigt.

jeg har prøvet at sætte en div oven på, men den bliver også bare gennemsigtig.

Nu kan jeg komme ind på din side. Her er hvad du har:

<div id="text" style="opacity: 0.66">
dit indhold her
</div>

Dette laver IKKE baggrunden gennemsigtig. Dette laver hele div'en inklusiv baggrund og indhold gennemsigtigt.

I stedet kan du gøre således:

<div id="text-baggrund" style="opacity: 0.66"><!-- Denne div er tom --></div>
<div id="text">dit indhold her</div>

De to divs skal så placeres oven på hinanden, og den sidste skal have et højere z-index end den første.

Jeg ved ikke om dette kan lade sig gøre, men personligt bøvler jeg altid med to div's der skal positioneres ovenpå hinanden og z-index...

Kan man ikke også bare lave én div med style:

div{
background: url (til en png, som er halvgennemsigtig)
text: bla bla..
}

Jeg kan ikke lige få dit link til at virke...??

Når man klikker på det kommer der også en - (bindestreg) foran produkter... fjern den, så virker det.

Jeg kan heller ikke komme ind på din side. Med eller uden bindestreg.

En løsning er kun at lave baggrunden halvgennemsigtig i stedet for det hele. Det virker dog ikke i alle browsere, så det er en dårlig ide.

I stedet kan man vælge at lave to div, som man positionerer oven på hinanden. Den ene indeholder baggrunden, den anden indeholder indholdet, og så laver man kun baggrunds div'en halvgennemsigtig.

http://www.duddimai.dk/stillinghairfactory/produkter.php

Indlæg senest redigeret d. 14.09.2008 18:33 af Bruger #5620
baggrunden ER halvgennemsigtig.

Det er sat op sådan her:

et baggrundsbillede med div. så er der en div oven på der er ca 80% gennemsigtig. og den div er til indholdet. Når man sætter billeder ind i den div bliver billedet gennemsigtigt.

jeg har prøvet at sætte en div oven på, men den bliver også bare gennemsigtig.

Lav en gennemsigtig baggrund i et billedprogram, og giv din div det billede som baggrund.. Det burde vel løse problemet..

Det gjorde det ikke :(

Diven bliver stadig gennemsigtig pga den gennemsigtige baggrund den ligger på..

<< < 12 > >>
t