Router vil ikke modtage IP

Tags:    diverse

Hej.
Jeg har fået mit et problem med en trådløs router.

routeren virker fint nok, men opsætningen af den driller en hel del... af en eller anden grund..

mærket er ICIDU og jeg har opsat mange af denne type på TDC´s net uden problemer. men idag har jeg virkelig et problem med den.

Sætter den til modemet fra TDC og quick setup. dynamic ip.

så står den bare og skriver at den modtager ip, men der sker så ikke mere..
jeg venter 20min og der sker stadig intet.
jeg sætte det op som det stod før (alm TDC modem)
og så virker internettet igen. JEg henter så iperne på DNS gateway osv.

sætter router på og taster dem ind.
vupti det virker.. :)

men nu er ejg lgie blevet ringet op af ham som jeg satte det op for. og nu virker det ikke igen...

Hvorfor dog det?
tænker om det har noget med at TDC har givet den en ny ip... og den så ikke passer mere da den blev sat til den faste ip.

giver 50 point for svar som løser problemet.

internet udbyder: TDC
og alt virker med deres modem og i starten med routeren indtil ca 1time efter jeg kørte.

ALLE SVAR ER BRUGBARE.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du snakket med en supporter fra TDC?

Umiddelbar kan jeg ikke lige se hvad problemet skulle være. Det lyder nemlig underligt hvis TDC skifter hans IP-addresse ud hver time.

Har du snakket med en supporter fra TDC?

Umiddelbar kan jeg ikke lige se hvad problemet skulle være. Det lyder nemlig underligt hvis TDC skifter hans IP-addresse ud hver time.

Det har jeg (gjorde det idag)
men at snakke med TDC support er som at snakke med min kat. altser får ikke rigtig det svar man kan bruge til noget.

De giver bare skylden viddere på routeren . alle deres systemer virker og de kan se at modemet er aktivt. Håber stadig nogen har et forslag :)

Hvordan er routeren sat op? Kan du fortælle lidt mere konkret?

Hvordan er routeren sat op? Kan du fortælle lidt mere konkret?

det kan jeg da godt.

kablet fra modemet som man modtager fra tdc. bliver sat i den port i routeren som står i manualen skal bruges til at modtage fra modem´s

så fra port 2 i routeren ud til pc og trådløs til den anden pc.

opsætningen var lavet med quick setup / dynamisk ip (som så ikke vile modatage ipen)
derefter belv den sat op med fast ip, som jeg hentede fra modemet når det var tilsluttet.
virkede så lidt som der står :)

andet er der faktisk ikke ved den opsætning.
har virker med ca 12 af denne type routere uden problemer på TDC eller Cybercity

Indlæg senest redigeret d. 12.09.2008 21:07 af Bruger #11875
Jeg er ikke sikker på følgende, men nu kommer jeg alligevel med det.

Som det første. Har routeren den nyeste firmware lagt ind?

Det andet. Nogle routere har en funktion, der gør at når internet forbindelsen ikke bliver brugt så "lukker den" forbindelsen, men dette sker kun hvis internettet ikke bruges. Går ud fra at den mister internettet selvom man bruger det?

Jeg er ikke sikker på følgende, men nu kommer jeg alligevel med det.

Som det første. Har routeren den nyeste firmware lagt ind?

Det andet. Nogle routere har en funktion, der gør at når internet forbindelsen ikke bliver brugt så "lukker den" forbindelsen, men dette sker kun hvis internettet ikke bruges. Går ud fra at den mister internettet selvom man bruger det?

Firmwaren er standart, da der ikke er en updatering til den. ( de har allerede den nyeste)

det med at de lukker forbindelsen, det skal jeg da lige tjekke så. har ikke set om den har det, men kan da være :P

flere muligheder modtages stadig aligevel :)
skal lige finde den korekte manual, da jeg ikke har routeren her :P

t