Bruger oprettet side system .

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle sammen som i alle nok ved nu er jeg ved at lave en hjemmeside og har haft så mange spørgsmål ang hjemmesiden så alle mine point er løbet fra mig så kan desværre ikke give point for jeres hjælp men håber i stadig kan hjælpe mig selv om i ikke får points

Det jeg gerne vil have hjælp til at noget lign php-fusion's bruger oprettet sider system hvor man kan oprette sider direkte på hjemmesiden igennem et admin panel eller noget i den stil men jeg kan virkelig ikke få det til at du med de ting jeg har fundet på nettet og prøvet på at få til at du. Så tænkte at jeg ville prøve og skrive her inde på udvikleren.dk (igen, igen, igen og igen) og håbe på i kan/kunne hjælpe mig (: og hvis i er vild venlig om i så også kan hjælpe mig med at få lavet en menu system hvor jeg også kan rette på menuens links inde på admin siden .. (:

Håber virkelig i kan hjælpe mig så gør i mit arbejde meget meget bedre! (:

Det du beder om er et cms system..
Nu har jeg ikke brugt php-fusion..
Men hvis du henter en af de mange gratis content management systemer som ligger på nettet.. Så har du alt hvad du skal bruge..
Så kan du selv designe din side bagefter..

Problemet er at jeg ikke kan finde ud af at designe et theme selv til et cms system fordi de skal kodes på en anderledes måde en de skal hvis du laver en php hjemmeside selv og jeg vil gerne lave en hjemmeside helt selv fra bunden i stedet for at hente et derfor skriver jeg har på udvikleren .. (:

Er der slet ikke nogen der kan hjælpe mig? )':

Jeg har aldrig selv arbejdet på den måde med CMS, men her er hvad jeg lige forestiller mig:

En tabel i database:
tabelnavn: contentPage
id int(5) UNIQUE
content text() (kan ikke huske om der er nogen der kan indeholde mere)

tabelnavn: pages
id int(5)
name varchar(30)

contentPage indeholder sidens HTML indhold og har et unikt id.

pages indeholder navn på siden og id'et binder tabellen sammen med contentPage.

Det er et foreslag. Jeg ved ikke hvor effektivt det er.

Håber det kan bruges.

Kunne jeg ikke få dig til at prøve og lave en lille demo af det ? så kan jeg selv arbjede vider på det for jeg kan ikke rigtigt få det til at du ):

Du får lige en kode, så forklar jeg lige hvordan den virker.

Fold kodeboks ind/udPHP kode 

Du skal starte med at lave et objekt af klassen. Det kunne være $test = cms_core();

newPage opretter en ny side og tager imod et argument, og det er sidens navn. Brug $test->newPage($_POST['navn']);

editContent tager imod et id og det skal være et der er i tabellen.

Update tager også imod et id som kan fanges på $_GET['id'] som bruges til at updatere selve indholdet.

Ja ellers må du lige spørge. Jeg regner med du kender noget til PHP.

Indlæg senest redigeret d. 13.09.2008 11:12 af Bruger #6559
Okay det lyder meget godt (:
Jeg prøver den lige når jeg kommer hjem igen her på søndag (:

Er det ikke ca på samme måde jeg skal lave et menu system på??

Jo, menuen kan du lave ved at hente fra tabellen pages og hente navnet fra den :)

Så er jeg tilbage ved min computer og skal til at gøre noget ved hjemmesiden igen jeg har haft rimelig travlt så jeg har ikke haft tid indtil nu men jeg har prøvet og lege lidt med download systemet du har sendt til mig og jeg kan ikke få det til at du ): ..

Jeg har lige lavet et eksempel til dig. Jeg har ikke testet det, men skriv tilbage og helst med en fejl meddelelse så jeg ved der måske skal ændres.

Filnavn: core.php

Filnavn: test.php

<< < 12 > >>
t