CMS hjælp (:

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle sammen ..
jeg er stadig igang med at udvikle min hjemmeside efter lang tid er jeg kommet igang igen men jeg er løbet ind i et problem som bogen "lav dit eget CMS med Dreamweaver 8 og PHP/MySQL" ikke kan give mig svar på

Spørgsmålet:
Jeg har sådan på min hjemmeside at jeg har en admin del hvor jeg kan rette hjemmesidens tekster fx forsiden men det er bare med tekst ville gerne kunne gøre det med fx html koder sådan at jeg kan få det til at sidde i center og med billed i teksten osv

Håber der er nogen der forstår mit nød kald og at der er nogen der kan hjælpe mig .. (:

Sorry men har stadig igen points

Jeg forstår dig! Har selv brugt penge på bogen, og det var da godt nok det værste køb nogensinde!

Nå.. Men til dit spørgsmål.
Hvis det er en overskrift, så kan du jo på siden du kalder teksten frem på skrive <b>$tekst</b>
eller, benytte dig af css:
<p id="overskrift">$tekst</p>

Hvis det bare er generel tekst kan du stadig godt benytte dig af simple tags som <b>, <i> osv.

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:35 af Bruger #13985
Ronnie Jørgensen. slap da af?? hvad har jeg gjort dig du kan da være ligeglad med hvad jeg bruger mine penge til jeg har sådan set lært noget af dem bog men derfor er den stadig dårlig men derfor behøver du ikke komme og blive sur eller noget over jeg har købt den bog?

Nikolaj, jeg tror måske at du overreagerer en smule - Ronnie forsøgte vist blot at sige noget generelt om den slags bøger, og ikke hvad du skal bruge dine penge på :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Normalt skriver med ikke mere store bogstaver hvis man er glad (:

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:36 af Bruger #13985
Nikolaj, hvis man skriver alle sine ord med store bogstaver, så bliver det begragtet som at man råber, men hey, man kan jo godt råbe selvom man er glad :). I det her tilfælde var det vist bare et spørgsmål om at lægge tryk på et ord...

Sikke da noget vrøvl, Ronnie - hvis han har lært noget af bogen, så må det være op til ham at vurdere om pengene har været spildt eller om han har lært nok til at det var pengene værd. Det kan sgu aldrig blive "kolde fakta" ;)

Mvh.

Kasper (TSW)

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:36 af Bruger #13985
Der er mange argumenter for at købe bøger.. Men også imod.. Hver sin smag.. Opret en debat hvis du føler du skal belære os andre om hvordan vi skal/ikke skal gøre..

Nikolaj, fik du svar på dit spørgsmål?

hvis de tekster du snakker om er i en databse, kan du vel bare få din data ud fra databasen og ind i en textbox og redigere. og så updatere databsen med den nye tekst, og taster bare html koder ind som du plejer.

sådan har jeg gjordt med en af mine systemer

angående bøger.. det er altid en god ide at læse. jeg har købt 2 PHP bøger. start på php 5.. en udemærket bog, til nybegyndre. (øvede lære ikkemeget af den, men god læsning) :P

og en tutorial bog jeg fandt på nettet.
(masse kode eksempler osv)

<< < 12 > >>
t