Hej alle sammen.
Jeg har lige købt en masse dele til en ny computer, som jeg så fik samlet her i weekenden.
Nu er mit problem så, at min fladskærm ikke virker dertil. Jeg ved at det ikke er computeren, da jeg har testet med andre skærme i huset.
Min skærm har både mulighed for at bruge VGA og DVI, men mit nye grafikkort har kun DVI adgang. Derfor startede jeg med DVI delen af kablet, men det virker kun få gange og med rødlige farver. DVI kablet ser også ud til at mangle nogle pins (har kun 9x2, hvor der på selve grafikkortet ser ud til at der skal være 9x3).
Derfor gik jeg så tilbage til VGA og brugte den omformer/adapter som følger med grafikkortet. Det virker fint med farverne, men dog kun en gang i mellem. Jeg kan nogle få gange få den til at vise noget på skærmen, men når jeg så slukker computeren og strømmen, så er der ikke noget billede, næste gang jeg skal bruge computeren. Jeg ved at det ikke er omformeren, da den er testet på andre skærme og computere.
Jeg har yderligere testet min skærm på en anden pc af nyere oprindelse, hvor grafikkortet også kun har DVI porte. Her er samme problem. Min skærm virker ikke.
Der er tale om en Medion MD 30219, som er ca. 3 år gammel. Jeg ved godt at jeg måske burde købe en ny, men jeg ville egentlig hellere have gang i den jeg har nu.
Mit nye grafikkort er dette:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=439515Nogen forslag til hvad der kan være galt og gerne et forslag til at fixe det?
Indlæg senest redigeret d. 09.09.2008 20:48 af Bruger #8254