Min skærm virker ikke på min nye computer?

Tags:    diverse

Hej alle sammen.

Jeg har lige købt en masse dele til en ny computer, som jeg så fik samlet her i weekenden.

Nu er mit problem så, at min fladskærm ikke virker dertil. Jeg ved at det ikke er computeren, da jeg har testet med andre skærme i huset.

Min skærm har både mulighed for at bruge VGA og DVI, men mit nye grafikkort har kun DVI adgang. Derfor startede jeg med DVI delen af kablet, men det virker kun få gange og med rødlige farver. DVI kablet ser også ud til at mangle nogle pins (har kun 9x2, hvor der på selve grafikkortet ser ud til at der skal være 9x3).

Derfor gik jeg så tilbage til VGA og brugte den omformer/adapter som følger med grafikkortet. Det virker fint med farverne, men dog kun en gang i mellem. Jeg kan nogle få gange få den til at vise noget på skærmen, men når jeg så slukker computeren og strømmen, så er der ikke noget billede, næste gang jeg skal bruge computeren. Jeg ved at det ikke er omformeren, da den er testet på andre skærme og computere.

Jeg har yderligere testet min skærm på en anden pc af nyere oprindelse, hvor grafikkortet også kun har DVI porte. Her er samme problem. Min skærm virker ikke.

Der er tale om en Medion MD 30219, som er ca. 3 år gammel. Jeg ved godt at jeg måske burde købe en ny, men jeg ville egentlig hellere have gang i den jeg har nu.
Mit nye grafikkort er dette:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=439515

Nogen forslag til hvad der kan være galt og gerne et forslag til at fixe det?

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2008 20:48 af Bruger #8254
6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
samme problem på andre pcer i huset med den skærm..

så har du jo lieg løst problemet...
skærmens DVI virker ikke korrekt?
hvis der stadig wer garanti på den kontakt leverndøren af skærmen (butikken) for at få dem til at teste dens DVI port.
det sker jo at der er fejl på produkterne :)

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2008 22:28 af Bruger #11875
Fejlen er spottet:
Der er tale om en Medion MD 30219

Pjat..

Men mon ikke du skulle prøve med et andet DVI-kabel? Bare for at dobbelttjekke.

Jeg havde samme problem med en acer skærm..
Jeg søgte og søgte på et svar, man fandt aldrig en løsning.. Så jeg nappede mine søskendes og smed min egen ud :D

Der var min skærm os ved at være en 3 år gammel..

Dobbelpost..

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2008 21:15 af Bruger #11361
samme problem på andre pcer i huset med den skærm..

så har du jo lieg løst problemet...
skærmens DVI virker ikke korrekt?
hvis der stadig wer garanti på den kontakt leverndøren af skærmen (butikken) for at få dem til at teste dens DVI port.
det sker jo at der er fejl på produkterne :)

Der er ingen garanti længere, hvilket betyder at en reperation koster kassen :(

Jeg tror du har ret at der en fejl i DVI kablet, og derfor har jeg også bare brugt VGA efter at jeg fik muligheden for DVI, da jeg udskiftede mit grafikkort på den gamle computer.
Mit problem er nu også mere hvordan jeg kan bruge VGA på min nye computer.

Fejlen er spottet:
Der er tale om en Medion MD 30219

Ha ha....Ja, mange siger at Medion ikke er godt, men jeg har faktisk været ret glad for både min Medion computer og skærm. Det eneste minus har været at de har brugt CompareSupport som værksted, hvilket var et lorte firma.

Men mon ikke du skulle prøve med et andet DVI-kabel? Bare for at dobbelttjekke.

Jeg kan ikke udskifte DVI/VGA kablet. Man kan ikk koble kablet fra skærmen.

Hvis du bor på bornholm (kan jo være :P)
så skriv lige en pm til mig, så ser mit firma på den gratis :)

ellers tror jeg sku ikke der er noget at gøre andet end at bruge vga eller købe en anden skærm :(

t