Hej alle!
Som i nok har luret, så er jeg på udkig efter en webhost. Jeg har søgt og afprøvet de sidste 5 dage, men det er ikke nogen nem opgave. Det skyldes måske mine krav, men jeg håber i måske kan hjælpe.
Mine krav er:Stabilt og hurtigt
(det er meget vigtigt for mig at det er stabilt og med hurtigt mener jeg god loadtime, i forhold til filstørrelse, for danske brugere)over 100gb plads
PHP 5
100+ mySQL databaser (ekstern adgang)
100+ FTP brugere
100+ domæner tilknyttet
mod_rewrite aktiveret
Cronjobs
Fuld DNS administration
Mails ubegrænset
SMTP server
Catch-all
Autoresponder
mail forward
Traffik ved jeg faktisk ikke ret meget om, men der skal være nok til 5.000 unikke besøg om dagen på en almindelig hjemmeside uden downloads.
Prisen er noget vi snakker om bagefter.
Baggrunden for mine krav er at jeg jeg leder efter et sted til min egen hjemmeside, men også til venner, familie, kunder og andre som kunne være interesseret. Derfor er det vigtigt at jeg kan administrere FTP brugere, mySQL databaser osv., så jeg kan oprette flere websider. Også uden at de alle har et eller andet prefix foran.
Jeg har kigget på Servage.net som en mulig udbyder. De tilbyder faktisk alt hvad jeg har brug for og mere til. Jeg har dog set en del dårlige anmeldelser om deres stabilitet og læst noget om nogen hacker angreb. Jeg har sendt dem tre mails, og de har ikke svaret mig i fem dage nu.
Også HostGator har jeg kigget på, men problemet er at det er US servere og derfor er den ret langsom, deres navneserver er heller ikke registreret hos DK-Hostmaster hvilket gør det hele meget besværligt. Det sidste minus er at alle databaser, FTP brugere osv. bliver navngivet med ditdomæne_navn.
Nogen ville nok foreslå at jeg selv købte en server, jeg har desværre bare ikke de nødvendige kompetencer til at kunne opsætte en server.
Jeg håber meget i kan hjælpe mig, selvom mine krav er høje. På forhånd mange tak.
Indlæg senest redigeret d. 09.09.2008 09:29 af Bruger #11914