Webhosts - en jungle!

Tags:    diverse

<< < 12 > >>
Hej alle!

Som i nok har luret, så er jeg på udkig efter en webhost. Jeg har søgt og afprøvet de sidste 5 dage, men det er ikke nogen nem opgave. Det skyldes måske mine krav, men jeg håber i måske kan hjælpe.

Mine krav er:

Stabilt og hurtigt (det er meget vigtigt for mig at det er stabilt og med hurtigt mener jeg god loadtime, i forhold til filstørrelse, for danske brugere)

over 100gb plads
PHP 5
100+ mySQL databaser (ekstern adgang)
100+ FTP brugere
100+ domæner tilknyttet
mod_rewrite aktiveret
Cronjobs
Fuld DNS administration

Mails ubegrænset
SMTP server
Catch-all
Autoresponder
mail forward

Traffik ved jeg faktisk ikke ret meget om, men der skal være nok til 5.000 unikke besøg om dagen på en almindelig hjemmeside uden downloads.

Prisen er noget vi snakker om bagefter.

Baggrunden for mine krav er at jeg jeg leder efter et sted til min egen hjemmeside, men også til venner, familie, kunder og andre som kunne være interesseret. Derfor er det vigtigt at jeg kan administrere FTP brugere, mySQL databaser osv., så jeg kan oprette flere websider. Også uden at de alle har et eller andet prefix foran.

Jeg har kigget på Servage.net som en mulig udbyder. De tilbyder faktisk alt hvad jeg har brug for og mere til. Jeg har dog set en del dårlige anmeldelser om deres stabilitet og læst noget om nogen hacker angreb. Jeg har sendt dem tre mails, og de har ikke svaret mig i fem dage nu.

Også HostGator har jeg kigget på, men problemet er at det er US servere og derfor er den ret langsom, deres navneserver er heller ikke registreret hos DK-Hostmaster hvilket gør det hele meget besværligt. Det sidste minus er at alle databaser, FTP brugere osv. bliver navngivet med ditdomæne_navn.

Nogen ville nok foreslå at jeg selv købte en server, jeg har desværre bare ikke de nødvendige kompetencer til at kunne opsætte en server.

Jeg håber meget i kan hjælpe mig, selvom mine krav er høje. På forhånd mange tak.

Indlæg senest redigeret d. 09.09.2008 09:29 af Bruger #11914
13 svar postet i denne tråd vises herunder
5 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Thomas.

Til de store krav du efterlyser, ville jeg anbefale dig at låne din egen server, altså "Deditacted Server Web Hosting", og til det kan jeg anbefale dig: http://www.rackspace.dk ? De burde leve op til dine forventinger + lidt mere.

Eller:
http://iweb.com/dedicated/server-deal/?gclid=CKOuzoqqzpUCFRSb1QodIWGbhg < ser meget godt ud.

http://www.networkhosting.dk/default.asp

Det du gør, er at du har din HELT egen server et sted, som du kan fjernstyre osv, de sørger for hurtig forbindelse m.m.

Held og lykke med dit projekt!

http://plushost.dk/?page=produkter

Den gang jeg benyttede dem, var de rimlig flinke til at hjælpe mig med opsætning af forskellige ting.

Du kan ikke finde en webhost med de krav du stiller. Der bliver du nødt til at købe/leje en server og selv sætte den op.

Hvis du ikke forventer at få ekstrem trafik, kan jeg anbefale www.plushost.dk
Hvis du forventer meget trafik, mens dine sider ikke behøver en høj hastighed (delt 100mbit forbindelse), kan du prøve www.dediboxinternational.com
DediBox var der rygter om at de gik ned, det er Fransk og har ekstrem dårlig service, til gengæld har jeg aldrig været så glad for at hoste en server som hos dem. Fri trafik og generelt god hastighed på min. 10mbit, men op til 100mbit.

Plushost tager meget for trafikken og koster også mere end Dedibox som tager ca 400kr/m, til gengæld får du en nok mere stabil linje som er placeret hos Jay.net i Glostrup.

Som andre har nævnt tror jeg du skal kigge på at leje din egen server et sted (en dedicated eller en VPS - hvad der helt præcist er nødvendigt der er jeg ikke klar over). Det jeg egentligt ville sige er at du med fordel kan se om du kan finde et sted hvor de lejer serveren ud med forudinstalleret kontrolpanel til almen web-, mail-, ftp- og database-server. Jeg administrerer en server der står for et større internationalt community som benytter en server der har et kontrolpanel ved navn "Plesk" installeret, og det virker faktisk ret godt efter hensigten. Du benytter simpelthen en webside til at opsætte serveren med, og sålænge man ved lidt om hvordan internettet virker, så er det faktisk ret nemt, og man slipper for at kunne en masse *nix kommandoer.

Om ikke andet, så er det da en mulighed (du kan nok finde noget mere information om Plesk igennem google).

Mattias, som jeg også skrev i mit indlæg, så har jeg desværre ikke de nødvendige kompetencer til at opsætte en server :(

Mattias, som jeg også skrev i mit indlæg, så har jeg desværre ikke de nødvendige kompetencer til at opsætte en server :(

Hvis du får en dedicated server stående i en serverhal et sted, skulle du nok kunne betale dig fra at få udbyderen, eller en freelancer, til at sätte de nödvendige ting op på den for dig :)

Ja præcis.

Nogen steder er de også opsat, til noget default php og mysql server.

Men hvad så når jeg skal oprette flere databaser, DNS opsætning osv.?

selv sætte den op.

Eller, som sagt, betale en anden for at gøre det :)

<< < 12 > >>
t