Box problemer

Tags:    html css

Jah.. Problemet er ganske enkelt.

Jeg er utrolig dårlig til det meste HTML og jeg kan kun simple ting, (vil gerne lærer det ordenligt) og jeg sidder lige nu fast med at lave en box. Boxen skal have runde hjørner og må meget gerne en eller anden form for farvet top.

Forvirret? så prøv at kigge på denne side

Kan i se f.eks. nyheds boxen i midten? den har ikke blot Runde kanter, men også en blå farvet top.

Hvordan gøres dette? Håber i kan hjælpe

Indlæg senest redigeret d. 08.09.2008 16:00 af Bruger #13920
6 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
De laves af mange billeder.
Hvis du bruger firefox kan se disse under tools->page info->media

Så smider du billederne ind i table cells som baggundsbilleder og kan du skrive text i de relevante celler.

Kan sikkert godt laves uden tables,

Søg på google efter "round corners css"
Så kommer der en del sider op med guides til forskellige løsninger.

Du skal bruge css og div for at komme frem til et pænere resultat end den side du linker til.

Har f.eks. selv brugt metoden her: http://malls.dk/V5/

Det gør det da ikke? Hvad nu hvis der i nyhedsboxen på eksempel siden bliver skrevet mere? Så går teksten jo ud af boxen?

Det er det jo, ellers ville jeg ikke skrive det!
Nu har du jo fået svarene, men hvis du er begynder kan du jo lave den nævnte tabel i ren HTML.
Som jeg sagde, du laver et billede der ser sådan ud som du ønsker. Det skærer du til i top og bund så du har et midt der kan forlænges uendeligt, mens top og bund der foretager din udjævning.
Der er meget enkelt ikke mere i det og der er ingen magi i det.

Det gøres ved at lave et billede der ser sådan ud.

Det gør det da ikke? Hvad nu hvis der i nyhedsboxen på eksempel siden bliver skrevet mere? Så går teksten jo ud af boxen?

Forstår stadig ikke helt det hele. kan en ikke lige lave et lille eksempel? så jeg kan se hvad i mener?

EDIT: I eksemplet behøver ikke i ikke at lave billederne af de runde hjørner, jeg kan bare ikke finde ud af at sætte billederne de rigtige steder, så hvis i kan hjælpe mig med det ville det da være dejligt

Indlæg senest redigeret d. 12.09.2008 15:32 af Bruger #13920
t