Password Kryptering

Tags:    delphi

Hej er der ikke en her på udvikleren.dk som kan fortælle mig lidt om "bit kryptering af password" jeg har hørt der er noget der fx heder 64 bit kryptering men ved ikke i hvordan det fungere så hvis der er en der kan beskrive det vil jeg være meget glad, der må også gerne være lidt kode så jeg kan prøve det selv hvis dette også kan gøres...



7 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Dette er en efter hans svar, et 1 bits kryptering:
Let at bruge, og hvor mange bit, hvor lang er koden...

Tryk en gang = krypter, tryk igen = dekrypter.

Fold kodeboks ind/udKode 


en anden.
Krypter:

Fold kodeboks ind/udKode 



Dekrypter:

Fold kodeboks ind/udKode 






Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2

[Redigeret d. 08/05-04 00:05:34 af Shafh]



64 bit kryptering er kryptering, hvor hvert tegn er krypteret til 64 bits (8 bytes = 8 tegn). Det er ligesom MD5 som bruger 32-bit (4 tegn) og SHA1 som bruger 40-bit (5 tegn). Har desværre ikke lige noget kode liggende...
_______________________________________
-----------------------{ nife}------------------------_______________________________________


Nu skal jeg jo lige siges, at MD5 og SHA-1 til SHA-256, IKKE er kryptering, men derimod messagedigest. Dvs. en "hash" værdi, som kan generes fra noget text, og bliver brugt til at tjekke om en fil eller noget text er valid.

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



64 bit kryptering er kryptering, hvor hvert tegn er krypteret til 64 bits (8 bytes = 8 tegn). Det er ligesom MD5 som bruger 32-bit (4 tegn) og SHA1 som bruger 40-bit (5 tegn). Har desværre ikke lige noget kode liggende...
_______________________________________
-----------------------{ nife}------------------------_______________________________________



Dette er en efter hans svar, et 1 bits kryptering:
Let at bruge, og hvor mange bit, hvor lang er koden...

Tryk en gang = krypter, tryk igen = dekrypter.

Fold kodeboks ind/udKode 


en anden.
Krypter:

Fold kodeboks ind/udKode 



Dekrypter:

Fold kodeboks ind/udKode 






Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2

[Redigeret d. 08/05-04 00:05:34 af Shafh]


Du kunne endda være så sød at forklare denne kode? Det vil være en god idé, så man kan forstå hvad koden gør! Og ik bare Copy/Paster ? :D
________________
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959



Dette er en efter hans svar, et 1 bits kryptering:
Let at bruge, og hvor mange bit, hvor lang er koden...

Tryk en gang = krypter, tryk igen = dekrypter.

Fold kodeboks ind/udKode 


en anden.
Krypter:

Fold kodeboks ind/udKode 



Dekrypter:

Fold kodeboks ind/udKode 






Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2

[Redigeret d. 08/05-04 00:05:34 af Shafh]

Du kunne endda være så sød at forklare denne kode? Det vil være en god idé, så man kan forstå hvad koden gør! Og ik bare Copy/Paster ? :D
________________
Hilsen CHadi
Mit lykketal er 2959


Ja SHARFT...

Hvis du kunne forklare lidt om det kunne det være meget rart...

MVH. Mig :D



Til Chadi og Skyper....:

Ja ja. Men det er jeg bange for at jeg ikke ved :(
Jeg skrev bare koderne får at være høflig og håbe at få et par up, får mine koder... :) :D :P .

Jeg har ikke selv funet dem... Jeg har en .doc document. som jeg vær gang jeg finder en kode på nettet, setter det i. Og dette var bare 2 af de mange jeg har. (bare for i ved det, fylder documentet nu over 57 sider (A4)).



Som lige en reklame til min små dårlige hjemmeside:

Jeg har lagt det document på nettet. Ønsker i at Downloade det, kan i gå ind på www.shafh.webbyen.dk

Herefter, gå ind på: "Tips til delphi" og der kan du læse en masse om det, Downloade det i .txt format eller Læse det direkte fra siden.

Det var da et tilbud som mange må blive glade for :P
Men gider i hvis i er der inde: gå ind i Hjælp til Logo og stemme på det logo jeg skal bruge!!! :)





Men im sorry, jeg kan ikke forklare koden. Vil også være glad hvis en gad skrive med få ord om det. Og om hvordan jeg kan lave et sikre.

Eks. er det første eks. jeg gav ER UTROLIG NEMT AT HACKE. Ved eks. at hvis den dekryptede del er plz betyder det yes!!!


Så kan i prøve og se hvad dette betyder: Alc)cln)almml{)Zahoa





Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



Tak for up'ne. Det var meget, for lidt arbejde.

Jeg syns selv at jeg ikke selv fortjæner alle de up... Men det er jo forsent :P Just fun!!!


Men tak. Det er en ærer at kunne hjælp hvor jeg kan. Selv om jeg ikke får noget får det.


Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



t