CMS fra bunden

Tags:    php

Hey!
Er der nogle der kender en god bog/tutorial, der hjælper en til at lave et CMS fra bunden?

3 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Et CMS system kan jo deles op i mange forskellige dele.
Et CMS system skal (formentlig) have et loginsystem, et uploadingsystem, og side der viser hvad der er uploadet og så videre...

Jeg vil anbefale dig derfor at tage systemet som noget der kan deles op i meget mere.
Start med at lave dig et loginsystem. Læs eventuelt en af de mange artikler der er her på siden.
Derefter kan du lave dig et uploading system. Ved en søgning på google fandt jeg:
http://dl.getdropbox.com/u/103753/Theis%20-%2018%20%C3%A5r.zip

Og derefter kan du bare gå videre med nogle af de andre ting dit CMS-system skal kunne.

Personligt syntes jeg at det før man starter på et projekt kræver en ide om hvordan man kodemæssigt vil bygge systemet op. Overvej derfor for start af lige hvorvidt du vil gøre det. Vil du for eksempel registrerer alt der bliver uploadet i databasen, hvorfor det hentes når det senere skal listes?

jeg har set nogle få tutorials til at lave et cms system. men må sige det er nu sjovere at lave det selv.

har selv lavet to stk.

som Shafh siger

del det hele op i bidder så er det lettere at lave.

brugerdelen
-> login
-> egen profil tekst
-> billede galleri

Så hvis du tager login.
der skal du bruge. login formen og
check login.

et CMS system tager ikke lang tid at lave hvis man kan php.

Indlæg senest redigeret d. 08.09.2008 14:07 af Bruger #11875
Jeg vil anbefale:

Lav dit eget CMS med Dreamweaver 8, PHP og MySQL med Heine L. Christensen

Brugte denne bog til at forstå php og mysql. Efter et stykke tid kunne jeg selv lave kodening uden dreamweaver. Kan klart anbefales :D

t