Hjælp til USB driver

Tags:    snak

Hjælp til ændring af driver.
Vi har nogle møndtindkast der normalt kører via RS232 --> usb (ikke usb protokol) - denne model er udgået og nu er der indkøbt nogle USB modeller, desværre virker driveren ikke til vores normale program så det vil vi gerne have kikket nærmere på.
Der følger et program med til den nye type men det kan ikke lige så meget som det vi bruger nu.

Er der nogen der kender til lign. problemer og er der nogen der evt. kan hjælpe med at kaste lidt lys over hvad der kræves for at ændre driveren - Er det noget du kan hjælpe med?

Begge programmer og den gamle driver kan naturligvis sendes til dig.

Sagen kort: Vi vil gerne bruge det nye møntindkast med det gamle program.

Nu jeg skriver dette indlæg går det op for mig hvor svært det er for lægfolk at formulere et præcist problem når man ikke ved hvad man har med at gøre.... :S
Kan man få hjælp til det? ;)

Indlæg senest redigeret d. 29.09.2008 11:33 af Bruger #13985
Er det D2XX baseret?

Hej
Ronnie--> vi har prøvet at måle med et scob på usb stikket - der kommer en lynhurtig række pulser på -5V desværre havde vi ikke et store scob så vi kunne ikke se antal af pulser... meningen var at sammenligne udgangs signaler mellem de to typer møntindkast.
På selve møntindastet kan man indlære forskellige typer mønter (op til 25) programmet kan dog kun håndtere 5 typer.
Jeg har et instrux/manuel/data stykke papir, kan sendes hvis det har en interesse.

Jeppe--> Jeg er totalt blank, du må lige ned på mit niveau :) jeg er en hands on fyr der intet kender til hvad der foregår imellem et PC stik og den dims man sætter til.

Takker foreløbig for interessen og håber i forsat vil hjælpe med at kaste lys over problemet-

Har du læst databladet for den? Der står sikkert alt hvad du skal vide.

Hvis samme type maskine tidligere har brugt en RS232 protokol, så er chancerne nok at de stadig bruger det men blot har en onboard RS232<->USB converter. Hvis det er tilfældet skal du blot have en usb-seriel driver

Hvis det ikke er tilfældet må der følge nogle sourcekode headers med til produktet

t