Hurtigt hjælp :) Nybegynder sprøgsmål

Tags:    visual-basic

Hejsa udviklere..

Jeg sidder og vil gerne lave et historie projekt.
Og jeg tænkt at jeg vil lave en Quiz, har designet forsiden. Men når man trykker "start Quiz" skal den gå videre til en ny side med et spørgsmål og 3 svar muligheder og en knap med "Næste". Og på forsiden har jeg lavet en Textbox hvor man skal skrive sit navn i , og når quizen er færdig skal der fks. stå: 57% Rigtigt Tilykke Lars! , er det for besværligt at den den skal regne procent ud for kan sagtens nøjes med "6/10 rigtigt" - Nogle der vil hjælpe mig PRÆCIST :),
Hurtigt og præcis hjælp søges :D

- På forhånd tak

L0ver

4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Har du nogen som helst kodemæssig erfaring i VB?
Det er ikke det vildt store du skal lave, du kan vel lave en form for hvert skærmbillede og så hente de informationer hjem med noget ala if form4.checkbox.checked = true osv. for at hente data i gamle forme.

Ups - Bruger Visual basic 2008 Express Editon

Nej er ikke særlig meget erfaring med VB, tak for svaret men ville være glad hvis du ville hjælpe mig mere :p , men tusinde tak =)

NYT SPØRGSMÅL!

Har fundet en løsning men mangler lige den sidste hjælp!

- På hver Quiz side er der 3 radiobuttons = Valgmuligheder.
Kan jeg så ikke gøre at når folk har valgt den rigtige radiobutton og har trykket Næste skal den registrere 1 point og de andre 0 point. og til sidst på resultat siden skal der stå hvor mange points man fik fks 6/7

Gerne en præcis kode er lidt under tidspres!

På forhånd tak!

t