Mit første programmeringssprog var C++
Jeg har altid fundet det spændende, men det kan godt blive hårdt!
Jeg startede ud med en masse console programmer (windows), og da det egentlig kørte meget fint, begyndte jeg at lære (og lærer stadig!) de lidt mere raffinerede dele af C++, som Classes, pointers, templates osv.
Jeg havde meget svært ved at forstå pointers, men det går nogenlunde nu
Da jeg var klar på at lære noget nyt, blev det i Win32 API'et. Der er meget kode, men til gengæld for du et produkt du kan blive ved med at tilpasse!
Da den evindelige "Jeg vil lave kæmpestore 3D spil" kom over mig, kastede jeg mig over Direct3D. Det var svært, rigtig svært! Alt det med buffers og memory in/out osv. var virkelig svært at forstå, men efter nogen tid lykkedes det mig faktisk at loade nogle figure ind i mit program! (fra .x filer)
Jeg øver mig stadig i Win32 API'et, men har besluttet mig her på det seneste at jeg vil skifte over til et cross-platform framework, som GTK eller Qt, og derfor også skifte til OpenGL
Alt i alt har mine erfaringer været rigtig dejlige når det gælder C++, da man egentlig kan lave ALT i C++, der er ikke nået der er får højt, og ikke noget der er for lavt.
(Man kan faktisk kode ASM o.l. direkte i C++ dokumenter!)
Eftersom jeg på det seneste er blevet cross-platform mand, ville jeg droppe C# da det er "Windows-only".
Java... Hmm.. har ikke de store erfaringer, men har hørt at det er et langsommere sprog en C++
Håber at min post, ikke blev alt for forvirrende