Tekst i billede, med auto linjeskift

Tags:    php

Hej jeg er igang med et større projekt kaldet "Rush" indtil videre. Det er et kortspil, som man skal kunne printe og spille, men nok om det.

Mit egentlige problem er fordi, jeg har arbejdet på en kort generator, som ud fra et template billede, prober tekst ind i billedet. Det fungere fint nok, men jeg har nogle enkelte steder hvor jeg gerne vil have den til automatisk at skifte linje, når teksten overskrider en bestemt bredde (pixels).

Dette er koden jeg bruger, og indtil videre bruger jeg et wrap system som skifter linje efter antal tegn, men det virker ikke altid lige godt.
Fold kodeboks ind/udKode 

Tak for hjælpen på forhånd

ps. jeg ved altså ikke helt hvad det der point system her på forummet går ud på så jeg har altså taget uden point.

Ved godt at det måske er en skidt løsning, men du kunne smide det ind i en tabel hvor billedet er baggrundsbillede. Derved kan du i hvert fald styre teksten så den ikke kommer ud over din bredde.

Jeg tror du misforstår, men den skal printe det ind som et billede, ikke ligge den oven i, det skal være muligt at gemme billedet ned igen bagefter, jeg kan ikke bruge HTML eller CSS til dette

Ikke for jeg har prøvet dette, men der er box functioner der den box bredde teksten ville have, hvis du bruger denne til at finde den bredden kan du divider denne med den maksimale bredde, du deler tå teksten op i det antal linier som divisionen giver, så skal du for hver linie finde ud af om den er for bred eller kort og tage eller give chars til den næste linie, hver linie kan du så udskrive med den normal text function.

PS. du vil nok ikke ønske at bryde ord derfor skal du give eller tage hele ord den næste linie.

Indlæg senest redigeret d. 01.09.2008 17:31 af Bruger #5620
Jeg kender godt den der box funktion, men jeg er ikke på niveau til at kunne skrive alt det der i PHP som du lige skrev, kan jeg ikke få en kode, hvis i vil sætte tid af?

Slet ingen php nørder på dette forum?? Der vil hjælpe??

t