Shell Replacement

Tags:    delphi

Jeg vil gerne lave et shell replacement, men skal bruge lidt hjælp.
Hvordan laver jeg noget ligende dette: http://beyondconvention.net/ohussain/lsinstaller/images/post_install.png
Og hvilke komponenter kan jeg jeg bruge til det?

Man kunne evt. bruge den normale windows baggrund som der også er på det normale skrivebord, og så kunne man jo bare lave sin egen proceslinje og højreklik menu. Men problemet er bare.. hvordan laver jeg dette?
(Kig godt på screenshottet)

Håber virkelig i kan hjælpe mig!

8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

At skrive et Shell Replacement er en meget omfattende process, som ikke kan klares med standard Delphi komponenter. Hvis du vil lave nogeti stil med LiteStep(Som du linker til), så skal du mestre Object Pascal fuldt ud. Det kræver nemlig en masse Win API programmering ol. at få sådan noget til at hænge sammen... Er lige ved at tro at det så er nemmere at skrive et OS ;) ... Selvfølge kan du "bare" lave selve loaderen i lowlevel, og så lave resten i lidt mere highlevel, men Win API kald, dem kommer du ikke uden om...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

At skrive et Shell Replacement er en meget omfattende process, som ikke kan klares med standard Delphi komponenter. Hvis du vil lave nogeti stil med LiteStep(Som du linker til), så skal du mestre Object Pascal fuldt ud. Det kræver nemlig en masse Win API programmering ol. at få sådan noget til at hænge sammen... Er lige ved at tro at det så er nemmere at skrive et OS ;) ... Selvfølge kan du "bare" lave selve loaderen i lowlevel, og så lave resten i lidt mere highlevel, men Win API kald, dem kommer du ikke uden om...

MH.

The-Freak

men er det så ikke muligt at fks. lave et program som er i full screen (som også dækker proceslinjen) og så få en gennemsigtig boks med ikoner der på? Og så bare lave en taskbar med et eller andet custom komponent?

men er det så ikke muligt at fks. lave et program som er i full screen (som også dækker proceslinjen) og så få en gennemsigtig boks med ikoner der på? Og så bare lave en taskbar med et eller andet custom komponent?

Jow, det kan du godt... Men det er lidt af en speciel løsning ;)

MH.

The-Freak

måske... men kan jeg ikke lige få lidt hjælp til hvordan jeg laver ikoner på mit nye skrivebord (som er et billede på en form) og hvordan jeg laver en form for taskbar?

Så kom nu lige med lidt hjælp, for det er jo mange point det gælder om!

[Redigeret d. 06/05-04 19:28:27 af Svenning Hansen]

Hvad er Litestep?
Et styresystem?

Besøg: http://www.interflare.tk

Hvad er Litestep?
Et styresystem?

Besøg: http://www.interflare.tk

LiteStep... Det er verdens fedeste Shell Replacement ;)..

MH.

The-Freak

Kom nu... Der må da være nogen der kan hjælpe mig!

Kom nu... Der må da være nogen der kan hjælpe mig!

Er der ikke nogen der kan finde det komponent som Svenning snakker om? For jeg kan nemlig også godt bruge det.

t