Drop down menu i frameset side.

Tags:    html css

jeg har lavet en hjemmeside ud af et frame set, med en frame i toppe i bunden, og hoved vinduet i midten.

jeg har så lavet nogle drop down menu'er i top-frame'n til at navigere rundt med.

men når jeg afprøve det i en browser, så ryger menuen om bag hovedvinduet, når jeg klikker på drop down menuen.

som om at hoved menuen er prioriteret til at skulle ligge oven på menuerne..

jeg bruger Adobe Dreamweaver cs3, og hvis nogle ville hjælpe ville jeg sætte stort pris på det :)

menuen er en spry menu bar..

I din menu frame tilføjer du style="overflow: auto;"

Jeg vil hellere anbefale dig at bruge divs i stedet for frames.

Jeg er ved at gå helt i spænd over det her..

, hvor præcis skal jeg indsætte den kode?

går ud fra det er i mit html frame hvor menu'en også er, men sker ikke det store..

også efter atjeg har sat noget <Div ved siden af, efter jeg fandt det på google.

men altså har lavet en tabel, ed 2 rækker og 1 kolonne.

den øveste celle er logoet og den nedeste er navigationen. (for at sikre at den holder sig centret).

så skal jeg så skrive overflow koden inde i cellen?

og hvis du kunne skrive hele koden, eller evt. nødvedige tekster som mangler, ville jeg sætte pris på det.

viser sig at jeg er meget bedre til at lave grafikken end jeg er til at skrue den sammen bagefter.

så beklager min uvidenhed :)

Så nu har jeg fundet ud af overflow osv osv.

men nu sker der bare det at jeg kan scrolle ned i den lille hvor min menu er.

jeg ville gerne havde at den krydser frame grænsen, og viser menuen ind over main-frame.

f.eks. ligesom http://midttrafik2008.gennemse.dk/trafikinformation

Det er fordi den side ikke benytter sig af frames, men af divs istedet. Tror ikke du kan gøre det på den måde som du ønsker ved frames.

Jeg er nu begyndt at lave siden uden frames med baggrund i

frands.net/pub/phpstuff/

så nu virker menuen, nu handler det bare om at lave en case til hver eneste underside, hvilket tager noget tid :)

og kan ikke lige finde ud af hvad jeg gør nr undersiderne ikke befinder sig i samme mappe som index.

/mappenavn/filnavn

problemet er ved at gøre det, så leder browseren af en eller anden grund, efter index i /mappenavn/.

jeg har løst problemet ved placere alle undersiderne i domæne.dk/, hvilket gider lidt rod ved at havde så mange mapper, indexfiler samt undersider i samme mappe, men det virker.

t