dine programmer

Tags:    delphi

<< < 12 > >>
jeg kunne godt tænke mig at se hvilket program i andre arbejder på.

så smid et link ind til dit program :)

20 point til det bedste program




14 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Meningen er at den Exe fil der er i Zip filen skulle forestille at vaere en du selv havde kompilet i enten Delphi eller C++ og saa ligger aller godterne gemt i DLL filen der ogsaa ligger i Zip filen!
Det vil sige, at du ikke behoever at opfinde den dybe tallerken, hver gang du gerne vil lave et fedt 3D spil - men kun fokusere paa dit eget interne spil System/Design og skrive fede "Vertex shaders" saa det hele kommer til at se rigtigt fedt ud! :D



Hey Søren. Jeg har lige et par spørgsmål. Man kunne vel ikke få dig til at smide koden til det der program ud på nettet så man kan se det ? :D Jeg har læst dine tut's og synes de er geniale, men har brug for et kodeeksemepel der er lidt mere i stil af det du har der.

og / eller (Hvis ikke du dele privat kode, hvilket er okay)

give nogle links til steder hvor der findes sourcecodes til delphi openGL.

Og så kom der lige et spørgsmål op.. Mener nok der står noget med at openGL ikke understøtter kameraer i din tut.. vil det sige det slet ikke er muligt? Eller er det bare fordi det er MAKS svært?

-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------



Ups
doublepost som jeg INGEN ide har om hvordan skete :S lavede quote af mig selv åbenbart.. :P nå ligemeget

-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------

[Redigeret d. 06/05-04 19:43:12 af Lasse]




Kaere Lasse, jeg vil ikke afsloere koden for mit nuvaerende program, fordi det er mit lille oejesten lige nu! :D

Men jeg kan godt forstaa at du vil videre med OpenGL. Der er mange rigtig gode sites paa nettet med OpenGL og Delphi. Mine 4 yndligs sites er:

http://nehe.gamedev.net Dette site er nok det mest beroemteste, fordi den understoetter saa mange forskellige sprog. Jeg koebte blandt andet ogsaa deres bog i sin tid. Trods det at alle eksempler var i C++, beksriver den meget godt forstaelsen af matricer, men det sveare kun for nybegynder. Men ellers er der god beskrivelser og teorier om spil-motor og general opbyggelse af hvordan man laver et spil. Bogen hedder "OpenGL Game Programming" ISBN0 0-7615-3330-3.

http://www.sulaco.co.za Er nok en af mine stoerste favoritter af sites. Paa denne site er det kun der kun Delphi eksempler og der er mange af dem. Der er virklig gode teknikker saa man kan lave et fedt spil. Alt fra begynder eksempler til mere advancerede eksempler. Der er dog ikke deciderede artikler men i kildekoden er der gode kommentar, saa det skulle ikke vaere helt umuligt!

http://www.delphi3d.net Er virklig en RIGTIGT fed side. Denne mand der staar bag er en Delphi-OpenGL gud for mange. Han har ogsaa mange fede eksempler. Dog eksperimentere han meget med extentions kal som kun understoetter Geforce serien og op efter. Saa hvis du vil lave et spil der kan spilles af alle er der mange af hans eksempler du ikke kan bruge, paa den anden side hvis du bare vil lave Eye-Candy saa et det sitet du bare bliver noedt til at gennem studere!

http://www.delphigl.de/ er en tysk site. Den har ikke saa mange tutorials og eksempler som de andre men den er ved at vaere godt paa vej. Den har derimod nogen af de bedste tutorials omkring textures, multi- og light maps, som jeg har kunnet finde paa nettet.

Nu har du da lidt at gaa videre med. Grunden til at OpenGL ikke direkte understoetter kameraer, er, fordi det er en meget low-level sprog. Det i sig selv er egentligt meget godt fordi saa er muligheden for at skabe sit eget system meget stoere. Det kreaver bare lidt mere arbejde. Faktisk vil du opdage at der er mange simple ting, hvor man taenker bare det dog var implementeret direkte saa alle ikke behoever at opfinde den dybe tallerken hver gang. Men saa kan det vaere at det er en 3D motor ala min du skal havde fat i istedet! :D

Kilde koden til min 3D motor vil jeg ikke udgive, men naar jeg foerst har faaet det til at virke, vil den blive lagt ud saa den kan blive benyttet af alle. Og jeg vil nok paa et senere tidspunkt give eksempler og kildekode paa spil der er lavet med min 3D motor! Men et skridt af gangen :D


Hej Søren

Jeg havde lige fundet http://www.sulaco.co.za for 10 min siden og syntes den så mega god ud :D Og jeg har efterhånden forstået forskellen mellem at have et kamera og at bare flytte rundt :D :P Det tog mig lidt tid at få ind i bolden, men det er jo i bund og grund ligesom perspektiv view i 3dmax. :D Så det er fed nok.

Og til det med at du ikke vil udgive din kildekode kan jeg godt forstå, men var nød til at spørge ;) Men det lyder fedt at du ligger den ud når den er færdig :D Og mange tak for den gode feedback.. Nu vil jeg så igang med at læse en masse tutorials :P Det tager nok et par dage. (Jeg har den geniale ide til et simpelt openGL spil som jeg kunne bruge som træning, da det ikke er vildt stort eller kompliceret :D. Men self skal jeg lige igennem alle de tutorials der ligger rundt omkring.)

Tak for hjælpen.

Mvh
Lasse aka Sunken

-----------------------------------------------
Sex er som Quake, Singleplayer er godt. Men multiplayer er bare bedre.
-----------------------------------------------



er der ikke flere der vil post deres programer?



<< < 12 > >>
t