Problemer med ie version 6

Tags:    html css

Hej derude

Så har jeg lavet mit første site :D JUBIIII *klapper mig selv på skulderen*

Men men men...

Ie version 6 driller mig - der kommer en sort kant mellem topmenuen og indholdet.
Har hørt at det muligvis er pga boarders - at ie 6 har nogle fejl og det kan opstå sådan et problem i den situation. Er der nogen der har mod på at give mig et godt bud?

Adressen er: BIF2005.dk
Det stylesheet der skal rettes i hedder:
ie6.windows.css

En anden ting... synes billeder og flash videoer loader langsomt (de dukker først op 1 sek eller 2 efter man er kommet ind på sitet).. Jeg forstår det ikke helt - for billederne ligger i 72ppi opløsning..

Det må være pga SHITTY dårlig internet forbindelse både her og på min skole XD

Anyway.. Hvis i finder nogle fejl (i første omgang det der kan ses, for der er sikkert MASSER af fejl i selve koden eftersom det jo er mit første site) så smid mig lige en besked, så i søde!

POINT - til den der hjælper mig med at få løst ie6 problemet

Venlig Hilsen
B

3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato

Hej Britta,

Din CSS validere heller ikke...
http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A%2F%2Fwww.bif2005.dk%2Fie6.windows.css

Noget helt andet er, at IE6 er USIKKER og bør opdateres øjeblikkeligt.

Med venlig hilsen
Ieet

Hej Britta.

Jeg synes det er en rigtig flot side du har lavet.

Et forsigtigt bud:
Du har en <div id="velkomst"> men jeg kan ikke lige se at du har en #velkomst nogen steder i css'en.

Jeg ville nok prøve at oprette den, og så sætte placering på her.

Hilsen Gitte.

Det ville nok gøre det lidt nemmere at gennemskue, hvad der er galt, hvis du tog al den CSS, som var ens for alle browsere, og smed den ind i et fælles style sheet.

Ikke relateret til problemet: Hvis det så kun er CSS'en til IE, der afviger fra de andre, er det nok bedre at bruge IE Conditional Comments i stedet for JavaScript, da hjemmesiden så ikke er afhængig af, at JavaScript er slået til.

t