Notater på computeren

Tags:    diverse

Hej alle!

Jeg går selv på gymnasiet og forsøger at tage alle mine notater på computeren, da jeg føler det giver mig et bedre overblik og mere frihed.
Jeg bliver dog alligevel tvunget til at hive blyant og papir frem engang imellem når vi eksempelvis har fysik og skal tegne en eller anden form for molekyle struktur, ligning eller lignende.
Til mine notater bruger jeg Microsoft OneNote 2007 som er blevet meget glad for. Dog mangler det en del funktioner som kan findes i bla. word og excel.
Til skriftlige opgaver bruger jeg primært word eller excel.

Nu er jeg så bare nysgerrig og kunne godt tænke mig at høre om der er nogen derude som har erfaring med at tage eksempelvis fysik/kemi notater på computeren, andre programmer, indskrivning af ligninger eller i det hele taget andet indenfor emnet :)

Du kan sagtens skrive ligninger ind i Word. Jeg bruger selv equation rigtig meget på det punkt, og jeg synes det er nemt at have med af gøre, det tager bare ofte lidt tid at bruge.

Ja jeg bruger også equation, men det er hammer besværligt og kan ikke direkte implementeres i oneNote. Eksempelvis når jeg laver mine skriftlige afleveringer, skal jeg skrive en ligning i en celle og resultatet i en anden celle. Det betyder to gange equation, hvilket tager rigtig lang tid. En anden ting er at selvom jeg har ændret skrifttype og størrelse i equation, så ligner det ikke 100% det andet tekst, så det ser en smule dumt ud hvis man blander det for meget.

man kan godt skrive ligning i word, men det bliver nok rimelig svært at skrive dem i equation editor lige så hurtigt som læren skriver dem på en tavle.

Ikke fordi jeg hat erfaring med det, men jeg kunne da forestille mig at du kunne bruge en af de der skrive plader til at skrive det ind i computeren, som minimum som et billed, så kan du jo altid ren skrive det senere.

Køb en stylus (en pen) og tegn det i paint eller et andet tegneprogram, så har du hastigheden fra blyant og papir, med overblikket fra din computer...

...Alternativt så hold dig til blyant og papir, det er oftest det simpleste der er den bedste løsning

Jeg går i 2.g og bruger Microsoft OneNote 2007 til generelle noter og til Fys/kemi bruger jeg rapid-pi pluginet (rapid-pi.com) det er SUPER!!! godt og kan skrive alt, og endda hurtigt

på min skole får vi det for 15 kr

EDIT: glemte at skrive at pluginet kun duer til Word/excel/powerpoint, men at hvis du laver dem der kan du nemt kopiere over i 1note

Indlæg senest redigeret d. 29.08.2008 15:54 af Bruger #5582
t