Nyhedsbrev - Hvordan gør man det bedst muligt?

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle sammen.

Jeg står og skal lave et nyhedsbrevssystem til et CMS som jeg har gang i.

Nu er problemet bare, at jeg ikk rigtigt kan få det til at virke godt nok. Jeg ville gerne have muligheden for at man kunne se hvor langt processen var nået, altså hvor mange nyhedsbrevet var sendt til, og hvor mange som er tilbage.

Jeg har fået lavet en løsning med noget iframe, men når der skal sende mails til flere tusind email adresser, så virker det ikke helt perfekt.

Derfor ville jeg gerne have lidt hjælp til hvordan jeg skal gribe det her an.

Jeg håber I kan hjælpe mig.

15 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja, men så er det noget Ajax du skal ud af, hvilket jeg ikke kan hjælpe med da jeg intet aner om det :P
... eller de links jeg sendte, det første så ud til at du kan sende en form for informationer, imens scriptet kører. Har ikke prøvet.

Ja, men så er det noget Ajax du skal ud af, hvilket jeg ikke kan hjælpe med da jeg intet aner om det :P
... eller de links jeg sendte, det første så ud til at du kan sende en form for informationer, imens scriptet kører. Har ikke prøvet.

Ja, det kan jeg godt se at det skulle kunne, men desværre så ser det ikk helt ud til at virke :(

Jeg lavede en hurtig fil med demo koden, og den opdateret først processbar'en da den var færdig og siden var loadet.

umiddelbart vil jeg tro at du bliver nød vil først at lave et ajax kald der starter nyhedsbrevs scriptet, dette script skal så gemme 2 værdier 1 for hvor mange breve der er og en for hvor mange den har sendt, den sidste værdi skal løbende opdateres, din side skal så periodisk kalde serveren gennem AJAX for at få de 2 værdier, disse værdier bruges så til at lave a progress bar med javascript.

Det første AJAX kald skal være asynkront det andet kald kan være synkront.

Dette her utestet da jeg aldrig har lavet det, men det er sådan jeg ville gøre i første forsøg hvis jeg skulle lave det.

umiddelbart vil jeg tro at du bliver nød vil først at lave et ajax kald der starter nyhedsbrevs scriptet, dette script skal så gemme 2 værdier 1 for hvor mange breve der er og en for hvor mange den har sendt, den sidste værdi skal løbende opdateres, din side skal så periodisk kalde serveren gennem AJAX for at få de 2 værdier, disse værdier bruges så til at lave a progress bar med javascript.

Det første AJAX kald skal være asynkront det andet kald kan være synkront.

Dette her utestet da jeg aldrig har lavet det, men det er sådan jeg ville gøre i første forsøg hvis jeg skulle lave det.

Mange tak for svaret :) Du skulle vel ikk have noget kode, som viser hvordan? Eller nogle links?

Det kigger jeg lige på ;)

Indlæg senest redigeret d. 29.08.2008 16:41 af Bruger #8254
<< < 12 > >>
t