Del php hjemmesiden op i flere dele

Tags:    php

<< < 12 > >>
Hej alle sammen ..
Jeg er ved at lave min hjemmeside om
til php i stedet for html men jeg har
et problem som jeg har bøvlet med i et
stykke tid nu og det problem er at jeg
ikke kan få delt hjemmeside op i flere
dele sådan at jeg fx: kan lave menu'en
i en php fil også og når man trykker på
et link ude i menuen så bliver den loadet inde i midden af hjemmesiden (:

Nogen der kan hjælpe mig med hvordan
man gør det ?

19 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jamen hvis jeg skriver "include($_GET['side'].".php");" ind i en php fil
så kommer det bare frem som en tekst på forsiden og ikke en kode

Hvorfor kan det være?

Undskyld jeg er så meget til besvær men kan jeg ikke få en til at lave et eksempel på hvordan en
index.php fil skal bygges op så kan jeg bedre forstå det (:

Håber i vil hjælpe mig for jeg mangler virkelig den kode til at lave en hjemmeside det er det eneste jeg mangler før jeg akn gå vider ):

Jamen hvis jeg skriver "include($_GET['side'].".php");" ind i en php fil
så kommer det bare frem som en tekst på forsiden og ikke en kode

Hvorfor kan det være?

1: Tjek at du har husket php-tags
<?php ?>
omkring linien.
2: Tjek at du ikke echo'er eller print'er det. det skal stå som det står.

Sådan her ser min index.php ud (linje 41)
Fold kodeboks ind/udKode 

Og så skal den så sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

eller hvad?

Indlæg senest redigeret d. 28.08.2008 13:37 af Bruger #13511
du skriver
<?php nclude($_GET['side'].".php"); ?>
det skal väre
<?php include($_GET['side'].".php"); ?>

:)

Sät det ind, lav en fil der hedder kontakt.php, fyld den med noget tekst, og gå så ind på index.php

... og gå så bagefter ind på
index.php?side=kontakt

og se så hvad der sker :)

Fold kodeboks ind/udKode 

Og så tillader jeg mig at være lidt spydig: Hvis du ikke forstår den kode (eller de andre her i svarene), så må du simpelthen læse noget mere på lektien. Det er noget af det mest enkle PHP det her og ikke andet end basal teoretisk viden!!
Jeg har sagt det til dig før, at alle selvfølgelig gerne vil hjælpe dig, men det er ikke fair at du bruger vores tid på sådan noget her, istedet for at bruge fem minutter på at læse om det selv.

Og så tillader jeg mig at være lidt spydig: Hvis du ikke forstår den kode (eller de andre her i svarene), så må du simpelthen læse noget mere på lektien. Det er noget af det mest enkle PHP det her og ikke andet end basal teoretisk viden!!
Jeg har sagt det til dig før, at alle selvfølgelig gerne vil hjælpe dig, men det er ikke fair at du bruger vores tid på sådan noget her, istedet for at bruge fem minutter på at læse om det selv.

Såså. Vi har alle sammen været der engang.

Jeg var aldrig nået dertil hvor jeg er nu, hvis der ikke havde været folk her på sitet til at svare på mine dumme spørgsmål :)

Per: Nææh, jeg har bare den holdning at med alt den information der er på nettet og udemærkede tutorials, er det hurtigere at lære på den måde.
Det er jo heller ikke fordi det er forkert at spørge om dette, men det irriterer mig lidt at når man så forsøger at hjælpe, viser det sig at vedkommende slet ikke prøver selv og mangler den helt basale viden.

Men jeg vil ikke være bussemanden her, siger det for hjælpe dig Nikolaj, ikke for at være en idiot :)
Synes du skal kigge lidt på www.w3schools.com som jeg skrev en gang for noget tid siden, det var der jeg lærte det og selvfølgelig ved bare at kaste mig ud i det og kigge på andres koder.

Undskyld jeg lige vender tilbage til dette igen men jeg har et problem ..

Prøv og se min hjemmeside http://g-dks.dk/ og se på min index.php fil hvad den skriver og hvordan det kan være den gør det ...

<< < 12 > >>
t