Kan du uddybe hvordan det er ubehageligt og forfærdeligt at arbejde med? For jeg kan da sagtens forestille mig situationer hvor det har haft nogle mangler i forhold til dine behov, men jeg kan ikke selv komme i tanker om nogle
Hej Per,
Mine beklagelser omkring Red Hat familien udspringer primært fra frustrationer i forhold til den perverse måde konfigurations- og systemfiler bliver kastet rundt på de mest mærkelige steder. Dertil krydres miljøet så med en useriøs mængde symlinks for at opveje de obskure placeringer af vitale data.
Noget andet er det sløve og uklare pakkesystem, som i øvrigt byder på en meget mindre mængde pakker (og dertil pakke-vedligeholdere).
Ja Daniel, eller også skulle du have lært at bruge systemet.
Efter min mening, ikke at jeg bruger Red Hat, er det et af de mest supporterede og udviklede distrbutioner, hvilket nok kommer af at det er et af de ældre.
Men det er korrekt, er man vandt til de Debian-basserede hvor du får det hele leveret på et sølvfad, så er der ikke nogen særlig gode alternativer.
Nej Ronnie, jeg har ingen intentioner om at lære at bruge systemet.
...og lad mig så lige forstå dig ret: Din mening er, at Red Hat er en af de mest supporterede og udviklede distributioner, men den mening har du ikke fordi bruger det selv? :-S
Og ja... Når jeg ikke arbejder på Free-/OpenBSD, så er jeg vant til at servicere omkring 100 Debian servere dagligt... og så kan jeg da godt se, at det er en ulempe, at distributionen er lavet således at den er nem at vedligeholde og tilpasse..........
Lad nu være med at bruge Linux varianter fordi det er sejt og spændende. - Vælg din variant efter hvad, der bedst skalerer til dine behov, således at din opmærksomhed kan være på de vigtige, udviklende, fornyende og sikkerhedsrelevante faktorer.
Indlæg senest redigeret d. 26.08.2008 12:27 af Bruger #80