Andengradsfunktion?

Tags:    java

Er der en let måde at tegne funktionen for en andengradsligning, i formen ax^2+bx+c, vha. 'draw' på?

Jeg har prøvet at bruge Quadratic Curve, men den bruger to start-punkter, og et contolpoint, som ikke ligger på kurven, og det kan jeg ikke rigtig bruge.

På forhånd tak.

6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Fold kodeboks ind/udKode 

er ikke 100% sikker på jeg har forstået hvad du mener, men du kan opdatere stregen når brugere gør noget (eks. trykker på en knap) hved at bruge events.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/events/index.html

vis du skal bruge det kode jeg har lavet, skal klassen implementere ActionListener.

Er der en let måde at tegne funktionen for en andengradsligning, i formen ax^2+bx+c, vha. 'draw' på?

Jeg har prøvet at bruge Quadratic Curve, men den bruger to start-punkter, og et contolpoint, som ikke ligger på kurven, og det kan jeg ikke rigtig bruge.

På forhånd tak.

Tegn linjen et lille stykke af gangen, så den faktisk kommer til at bestå af en masse rette linjer.

Altså en linje fra x,f(x) til x+1,f(x+1) og en linje fra x+1,f(x+1) til x+2,f(x+2) osv

Tegn linjen et lille stykke af gangen, så den faktisk kommer til at bestå af en masse rette linjer.

Altså en linje fra x,f(x) til x+1,f(x+1) og en linje fra x+1,f(x+1) til x+2,f(x+2) osv

Tak.
Det var også det jeg var komemt frem til at jeg skal gøre.
problemet er bare at Brugeren skal selv indsætte værdier for a,b og c, og jeg ved ike hvordan jeg skal opdatere koordinaterne.
Nogen ideer?

Fold kodeboks ind/udKode 

er ikke 100% sikker på jeg har forstået hvad du mener, men du kan opdatere stregen når brugere gør noget (eks. trykker på en knap) hved at bruge events.

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/events/index.html

vis du skal bruge det kode jeg har lavet, skal klassen implementere ActionListener.

Det med 'repaint()' er jeg kommet frem til, det er den del med at ændre stregernes værdier jeg er i tvivl om hvordan jeg gør.

Du siger at du gør det vha. draw. Når du gør det så bruger du ghrapichs2 ikke?

Når du bruger graphics2 så er værd streg et objekt, og du kan sætte værdierne sådan her:

Fold kodeboks ind/udKode 

Der er også et linje objekt med float... ved ikke hvorfor man vil bruge decimal tal til at tegne med, da man jo ikke kan lave en halv pixel...

Men det der skulle virke

Yesyes. Alt det med at tegne avde jeg styr på, det var kun det med at ændre variablerne for både jButton-eventet, og paint-eventet som jeg ikke havde styr på.
Jeg har fundet ud af at definere variablerne udenfor eventet, så de bruges globalt.

t