Computer: Zepto vs. Acer

Tags:    snak

Hej udviklere!
Jeg er lige startet på HTX uddannelse, og har derfor valgt at jeg skal have en bærbar computer inden længe.
Jeg kæmper lidt en kamp mod min far, fordi han insistere på, at jeg skal have en laptop med minimum 17" skærm.
Han siger, at jeg nok ville fortryde at købe en pc med mindre skærm.
Jeg kan godt se pointen i det. Problemet er bare, at jeg er helt forelsket i computerne fra Zepto, og de producerer desværre kun op til 15,4".

Min "krig" er mellem disse to PC'ere
http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=1081 (min favorit, dog vil jeg dog lave lidt om på konfigurationen)
versus
http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406902700

Jeg vil gerne høre om der er nogen der har historier om kvaliteten på disse to produkter, og meninger om hvad der ville være bedst.

9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Jens,

Mht. størrelse af skærm er det jo i den grad smag og behag, men jeg vil nu alligevel give dig det stik modsatte råd: Køb en bærbar med så lille en skærm som du kan leve med. Jo mindre skærm, jo mindre fylder den og jo lettere er den at slæbe rundt på. Min egen første laptop var med 15.4" skærm, og det var riiiiigeligt, faktisk i overkanten, når jeg slæbte den med mig hver dag. Derfor var mit primære krav til den næste at den skulle være mindre. Jeg købte derfor med 14.1" skærm, der kun vejer lige over 2 kg. Den er jeg super glad for :). Tag evt. et kig hos Dell, de har mange forskellige laptops, i mange forskellige størrelser, og specielt deres Latitude serie har jeg gode erfaringer med (min egen er en Latitude D620) :)

Mvh.

Kasper (TSW)

Jeg ville tage et komprimis. Køb en Zepto med 1920x1080

Jeg har haft 2 zeptoer som alt i alt har været rigtig gode. Zepto har vist også overvundet de support problemer de havde for 4 år siden hvor jeg købte min første. Dog kunne jeg godt have ønsket mig nu at have haft større opløsning på min skærm som er 1280x800, hvilket zepto kører på de fleste af deres modeller

Jeg kan desværre kun se Latitude serien som til virksomheder, kan det passe?

Jeg ville tage et komprimis. Køb en Zepto med 1920x1080

Jeg har haft 2 zeptoer som alt i alt har været rigtig gode. Zepto har vist også overvundet de support problemer de havde for 4 år siden hvor jeg købte min første. Dog kunne jeg godt have ønsket mig nu at have haft større opløsning på min skærm som er 1280x800, hvilket zepto kører på de fleste af deres modeller

Okay - mange tak, men bliver skærmen så ikke for skarp og se på for lang tid ad gangen?

Hej Jens,

Det er vist ikke noget problem. Du burde fint kunne bestille en som privatperson - hvis ikke via web, så i hvert fald via telefon :)

Jeg glemte i øvrigt også lige at komme ind på opløsningen, men den er naturligvis også vigtig, specielt på mindre skærme.

Mvh.

Kasper (TSW)

Da jeg gik i gymnasiet havde jeg en Thinkpad med 14,1" skærm, hvilket jeg egentlig synes er rigeligt.

Men jeg synes du skal sige til din far at hvis du skal have en bærbar med så stor en skærm, så skal han også købe en bil til dig, for ellers smadrer du ryggen ved at slæbe den hver dag.

prisen på computere taget i betragtning i dag, så synes jeg du skal vælge en så lille model som du overhovedet kan leve med i skolen, og med så lang batteri levetid så muligt (så du ikke skal have en strømforsyning med), og så ellers have et kraftcenter stående der hjemme.

Skulle jeg starte idag ville jeg vælge noget retning af det her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=254861&searchArea=&Soegeord=thinkpad
skærmen er trykfølsom, så den kunne være sweet at tage notater og spille crayon physics på. batteri levetiden måtte dog godt være bedre.

Held og lykke
//Troels

Jeg sidder med en Znote 6324W og jeg elsker den bare. Det eneste jeg er lidt irreteret over er, at en uge senere som jeg havde købt den bliver NOX15 udgivet til samme pris og den er en generation nyere (hurtigere :( ).
Men ellers er jeg afsindig glad for den. 14.1" med en opløsning på 1400x900.

Hvis jeg skulle vælge at købe bærbar igen, så kan jeg næsten sige på forhånd at det bliver en Zepto igen. Og det er pga at jeg har hørt fra andre at deres support er super og prisen er ikke høj i forhold til hvad du får.

Indlæg senest redigeret d. 23.08.2008 11:46 af Bruger #6559
Jeg er næsten 100% sikker på at jeg vælger en Zepto computer, men der er bare så lang forsendelses tid på dem lige pt. synes jeg.

Men tusinde tak for svarene alle sammen, jeg har ikke besluttet mig for endnu hvem jeg uddeler point til, men det kommer inden længe.

Helt enig med Troels!

Min første laptop var en zepto med 15.4", og et godt grafikkort, hvilket ikke hjalp på dens batteri levetid. Og hvis jeg skal være ærlig synes jeg 15.4" er for stor og tung at have med sig hver dag.
I dag har jeg i stedet en lille lenovo 12.1", som ud over at være lille og let også var ret så billig... dens batteri levetid kunne godt være bedre (dog bedre en zepto'en), men man kan ikke få i både hoved og ...

t