Problemer med SEO

Tags:    php

Hey.

Jeg har lavet følgende side:
http://www.enghavegaard-hoptrup.dk/

Den er stort set færdig, der mangler kun lidt på forsiden.
Men mit problem ligger i at når jeg f.eks. søger på google efter "enghavegaard", ligger den helt nede på side 4, selvom "enghavegaard" endda indgår i domænet.

Samtidig ligger der sidder der, næsten ikke har noget med ordet enghavegaard at gøre.

Jeg har registreret den hos google og uploadet et .xml sitemap, og alligevel sker der ikke rigtigt noget.

Hvad kan jeg gøre?

Mit sitemap:

Fold kodeboks ind/udKode 

- En index side (splash page) uden noget reelt indhold en dårlig ting at have. Det fremmer absolut ikke indeksering. Dertil er der heller ingen normale personer der forstår den menu du har opbygget.
- Titletags skal være forskellige fra side til side. Jo flere tegn der er ens, set fra start til slut jo mere ens er de.
Meta-keywords skal indgå i indholdet af siden.
- Brug h1-h6 tags i et bredere omfang.

Du kan evt. se lidt på Googles webmaster tools som kan give en rimlig analyse af hvad der være årsagen.

Jeg ved godt at det ikke er den optimale løsning med en sådan index side, men det var hvad personen, jeg laver det for, vil have.

Så må du fortælle personen at vedkommende ikke kan komme i top med sådan en side (eller det bliver svært at komme helt i top)

Jeg ved godt at det ikke er den optimale løsning med en sådan index side, men det var hvad personen, jeg laver det for, vil have.

Der er kun én løsning, den du har fat i der er ikke noget løsning hvis man ønsker at blive set på søgemaskinerne.

1. Din titel skal indeholde de relevante søgeord, selvom det ikke altid er lige pænt. Gerne som i Meta med komma imellem.
2. Meta-words, gerne mange relevante men ikke for meget.
3. Hvis kunden går så meget op i SEO, må du forklare ham at han skal have almen tekst på forsiden, ellers er det bare ærgeligt. Folk tror at det er ren magi at blive listet på Google og er stædige om at det SKAL kunne lade sig gøre, den slags mennekser vælger jeg normalt helt fra. De er meget enkelt for dumme at arbejde med.
4. Jo flere sider der linker til din side, jo højere prioritet får den.

Derudover tager det altså tid at komme op i listerne. Det er lykkeds mig at få en side op på første side inden for nogle bestemte søgeord, umiddelbart efter første gang Google besøgte den, men det kræver altså en hel masse ord på selve siden, titlen osv. Det bedste du kan gøre er at have simple sider men med almindelig tekst, simpel navigering og så opdatere siden ofte. Et sitemap betyder så lidt, så det er slet ikke nok.
Den "menu" du har tager Google muligvis heller ikke med i sin søgning, men det kan du jo teste med Lynx for at være helt sikker.

Indlæg senest redigeret d. 22.08.2008 13:31 af Bruger #13985
Tak for svarene.

Er det meget vigtigt med meta tags for at blive rangeret højt på google?

Jeg har nemlig lavet det på den måde at man i en config fil har på decription og keywords, og de er derfor ens på alle sider.

Er dette et problem?

Det eneste der er mest vigtigt er man flytter sit indhold så højt op i koden som muligt.
Derefter at man skriver sine tekster så ledes at de passer til de søgeord man vil findes på. Dvs. søgeordene skal indgå i indholdet.
Dernæst unik titel og unik meta-description pr. side.
meta-keywords skal også indgå i indholdet ellers kan det have negativ indflydelse på pagerank.
der skal være maks. et <h1> tag på en side og der skal også helst være min. et <h2> tag.
<b> tags og links kan have eftekt på pagerank.

Så ja man kan godt sige at det er et problem at du bruger samme keywords og description på alle sider.

anyway, vil anbefale dig at kigge i:
http://www.amazon.com/Professional-Search-Engine-Optimization-PHP/dp/0470100923

har selv luret i .NET udgaven hvilket sagtens kan anbefales hvis du ikke kan et klap SEO.

Indlæg senest redigeret d. 22.08.2008 15:17 af Bruger #10216
t