Bevare POST gennem validering

Tags:    asp.net

<< < 12 > >>
Hej udviklere

Efter at jeg efterhånden har lidt for mange linjer hvor jeg declarer variabler, fordi at de skiftevis blive sat som POST og REQUEST, har jeg lige et spørgsmål.

Er det muligt når brugeren bruger en form, at poste den som POST med samtidig smide gamle POST værdier med? Lige nu bruger jeg en sammenkobling mellem REQUEST til gamle variabler og POST til de nye, det skaber et gigantisk rod.

Håber nogen kan hjælpe mig her!

16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hehe Jokke, mange tak for rådene og links. Jeg kigger på det og finder ud af hvad der fungerer bedst i dette tilfælde :)

God weekend!

Hvis det er data som brugeren godt må se og i øvrigt er muligt at sende på den måde, kunne du jo også bare sende det med i querystringen.

Men mener ikke at der er de store problemer med, at sende det hele gennem viewstate. Hvori ligger overheaden Jokke?

Prøv at læse et response. den sender jo <input name="__VIEWSTATE" /> med. Så bliver "dataen" postet frem og tilbage fra klient til server, for hvert postback - i stedet for bare at blive gemt første gang. Deri overhead.

Og flytte data i QS/hiddenfields er vist et asp/php levn.

Og flytte data i QS/hiddenfields er vist et asp/php levn.

Den her idé har jeg ikke noget at gøre med. Det var en anden der foreslog det...

En mulig og måske endnu bedre løsning end de foregående kunne også være, at bruge den indbyggede Wizard Control til det du forespørger:
http://aspnet.4guysfromrolla.com/articles/061406-1.aspx

Indlæg senest redigeret d. 25.08.2008 14:59 af Bruger #2243
Grunden til at jeg ikke sender det hele i querystring, er at jeg opdaterer formen mens brugeren benytter den.
Bruger vælger land og derefter opdateres byliste osv., altså er jeg nød til at opbevare det som querystring, men så også bruge post.

Jeg har lavet det hele om til at benytte delvist sessions og ellers query/post når det er ikke er data der skal gemmes, det fungerer bedre og giver mindre rod. Det er den seneste tid begyndt at gå mig på, at der endnu ikke findes bedre metoder til at gemme variabler, det har så ikke kun noget med ASP at gøre. Jeg er nok ikke den eneste der har det sådan :)

Opret en klasse, kast den i session.. lettere bliver det nu ikke.

Ser smart ud Jonas, men syntes personligt der er lidt for meget "frontend" i det, men man kan sikkert springe det SQL halløj over, og skrive sit eget, ellers smart med de "trin"..

/JJ

<< < 12 > >>
t