Bevare POST gennem validering

Tags:    asp.net

<< < 12 > >>
Hej udviklere

Efter at jeg efterhånden har lidt for mange linjer hvor jeg declarer variabler, fordi at de skiftevis blive sat som POST og REQUEST, har jeg lige et spørgsmål.

Er det muligt når brugeren bruger en form, at poste den som POST med samtidig smide gamle POST værdier med? Lige nu bruger jeg en sammenkobling mellem REQUEST til gamle variabler og POST til de nye, det skaber et gigantisk rod.

Håber nogen kan hjælpe mig her!

16 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Opret en klasse, kast den i session.. lettere bliver det nu ikke.

Ser smart ud Jonas, men syntes personligt der er lidt for meget "frontend" i det, men man kan sikkert springe det SQL halløj over, og skrive sit eget, ellers smart med de "trin"..

/JJ

Hehe og den metode du skriver om der er der ikke "overhead" på når det skal serializes ud og ind af en session? :)

Det er jo lavet til et formål og formålet minder, så vidt jeg kan læse mig frem til, meget om det der bliver efterspurgt.

Ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men hvis jeg har, så kan du bruge <input> felter med type sat til hidden.

Du kan også bare i din code-behind gemme alle værdierne i ViewState til siden...

Ved ikke om jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, men hvis jeg har, så kan du bruge <input> felter med type sat til hidden.

Jeg har ikke lyst til at se dine kildetekster, hvis du bruger den slags løsninger!

Du kan også bare i din code-behind gemme alle værdierne i ViewState til siden...

Ja! Det var sådan noget jeg ledte efter, tak skal du have.

Det var så lidt :)

Det er mere eller mindre dumt at bruge viewstate på den måde..

Det er i hvert fald ikke anbefalelsesværdigt at sende sådan information tilbage og frem til klienten for hvert postback, det er jo et "kæmpe" overhead.

Det er mere eller mindre dumt at bruge viewstate på den måde..

Det er i hvert fald ikke anbefalelsesværdigt at sende sådan information tilbage og frem til klienten for hvert postback, det er jo et "kæmpe" overhead.

Det er måske rigtig nok, jeg mener nu ikke at nogle få stykker med et par tal i har så meget at sige.
Jeg kunne jo sagtens gemme den slags i en session, det hjælper dog ikke på det rod i min kode med at gemme alle post variabler. Derudover er der jo også nogle der har den slags slået fra og så kan jeg lige så godt udelukke dem.

Hvis session er slået fra, som kun sker på få mobile enheder, jeg kender i hvert fald ingen browsers der som default ikke tillader sessions.

Skulle det ske, slår asp.net automatisk over i cookieless mode, og så ligger session_id bare i url adressen og ikke i en cookie, så en session i asp.net er en session.. Om det er mobil eller ej.

Overbevist om du kan få det bedre forklaret her:
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/75x4ha6s.aspx

Yderligere tror jeg også at et søg i rammene på serveren med en præcis nøgle, fremfor at skulle dekryptere viewstaten fra et postback er at foretrække. Meeeen så dybt er jeg ikke inde i tingene, ved ikke om viewstate på en måde bliver cached, og kun opdateret ved ændringer.

/J

Indlæg senest redigeret d. 22.08.2008 21:23 af Bruger #5789
og rod i koden beder man, af hvad jeg har forstået, vist selv om :)

ok, det kan fikses :

http://www.eggheadcafe.com/articles/20040613.asp

Så kan du bruge viewstate til yderligere crap.

/JJ

Indlæg senest redigeret d. 22.08.2008 21:29 af Bruger #5789
<< < 12 > >>
t