MVC med flere M'er V'er og C'er.

Tags:    java

Vis jeg har forstået det rigtigt, så laver man i en applikation med én Model, View og Control, en M, V, og en C(sjovt nok) også en klasse til at samle dem i.

eks.

Fold kodeboks ind/udJava kode 

også køre programmet vis v er en JFrame.

Men nu skal jeg til at lave et lidt større program, der består af 2 dele, så jeg vil gerne have 2 set MVC, som jeg så vil sætte sammen til en MVC (Er det det man skal???)

Jeg er igang med at lave den ene del af programmet. Jeg Samler alle delene i et JPanel.

Det er denne del hvor man skal kunne vælge mellem to forkskellige views. Jeg har lavet 2 view klasser, og en klasse ved navn KontrolPanel. KontrolPanel er et JPanel, der skal være i begge views. Først havde jeg tænkt mig at lava et KontrolPanel i vært view, men problemet er at view'et jo skal skiftes i den klasse alle delene er samlet i, og den kan mine view's ikke tilgå.

skal man så kalde 'samle klassens' funktioner i den klasse der er samle klasse for hele programmet. Men vis man skal kalde nogle funktioner i den klasse skal jeg og lave mit kontrol panel her, hvilket vil sige at den skal bruge både view, og kontrol del, derfor skal der igen være en samle klasse til den???

Helt generalt vil jeg gerne vide hvordan man arbejder med MVC når der er mere end en M, V og C, og når ens program består af flere MVC'er.

Kan godt være det ikke giver nogen menign det jeg har skrevet, så må i lige sige til ;D

Indlæg senest redigeret d. 20.08.2008 19:55 af Bruger #13669
3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Nu ved jeg ikke hvordan MVC er implementeret i Java, men i Rails er MVC implementeret så hver controller(antal er ubegrænset) består af en eller flere actions. En action kan, når den køres, bruge hvilket som helst view i applikationen til at gengive data, og actionen kan også bruge alle modeller i applikationen, til at tilgå data.

Indlæg senest redigeret d. 20.08.2008 20:06 af Bruger #2330
Men de forskellige dele skal jo samles, og det er det der er problemet...

tror jeg har tænkt mig til det nu :D

Indlæg senest redigeret d. 22.08.2008 16:02 af Bruger #13669
t